Acasă Economico-social Cartea de identitate cu cip începând cu luna august

Cartea de identitate cu cip începând cu luna august

Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document”, a declarat miercuri Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne. Vezi în articol ce date va conține cartea electronică de identitate.

Guvernul a adoptat miercuri o Hotărâre de Guvern care stabilește printre altele forma și conținutul cărții electronice de identitate, a cărții de identitate simplă, precum și a cărții de identitate provizorie ce vor fi emise în sistem informatizat de la data asigurării infrastructurii tehnice necesare.

Potrivit proiectului de HG, cartea de identitate se va emite în sistem informatizat, va fi de tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu dimensiunile (lungimea – 105 mm; lăţimea – 74 mm și grosimea – 0,7 mm) şi va cuprinde următoarele elemente:

  • a) denumirea statului;
  • b) denumirea documentului;
  • c) seria, compusă din două litere, şi numărul, compus din 6 cifre;
  • d) denumirea structurii emitente, respectiv a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor sau, după caz, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date – denumirea abreviată, iniţialele judeţului, după caz, şi codul structurii emitente;
  • e) termenul de valabilitate;
  • f) fotografia titularului;
  • g) codul numeric personal;
  • h) numele de familie şi prenumele;
  • i) cetăţenia;
  • j) locul naşterii;
  • k) sexul;
  • l) domiciliul.
  • 1. Ce date va conține cartea electronică de identitate

Cartea electronică de identitate va conține informații înscrise cu privire la:

A. Față

  • a) denumirea statului emitent;
  • b) tipul documentului;
  • c) numele de familie;
  • d) prenumele;
  • e) genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
  • f) cetățenia;
  • g) data nașterii;
  • h) codul numeric personal (C.N.P.);
  • i) numărul documentului;
  • j) data expirării valabilității;
  • k) semnătura olografă a titularului;
  • l) imaginea facială a titularului.

B. Verso

  • a) domiciliul;
  • b) data emiterii și autoritatea emitentă;
  • c) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
  • d) Zonă Cip.

Dacă aleg o carte de identitate simplă, românii nu pot călători în străinătate în baza ei ca până acum.

La finalul ședinței de Guvern de miercuri, 10 martie, Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne a spus că noua carte electronică va putea fi solicitată din luna august.

  • „În ședința Executivului care a avut loc astăzi a fost adoptată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutului actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil.
  • Este, practic, etapa finală a procesului de modernizare și de aliniere la standardele europene a documentelor de identitate românești atât în ceea ce privește dimensiunea acestora, cât și privitor la datele personale.
  • Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document.
  • În plus, prin actul normativ aprobat este prevăzută și simplificarea modalității de obținere a acestor documente, astfel că, dacă autoritatea publică deține deja anumite informații necesare soluționării cererii cetățeanului, acesta nu mai trebuie să prezinte documente doveditoare. (..), a declarat miercuri pe Facebook ministrul Lucian Bode.-hotnews.ro
- Advertisment -

Cele mai populare

Dublă crimă în județul Satu Mare

Nimeni nu prevedea ceea ce avea să se întâmple în noaptea de joi spre vineri în județul Satu Mare. O crimă oribilă...

Angajări la Spitalul Județean Satu Mare

Spitalul Județean de Urgență Satu Mare face angajări. Potrivit anunțului sunt scoase la concurs 4 posturi. Se caută...

Minivacanță în siguranță

Românii vor avea parte la finalul acestei săptămâni de o minivacanță prilejuită de sărbătoarea Rusaliilor. În acest context, în unele zone din...

Avocatul Poporului revine la Satu Mare

După o pauză lungă de aproximativ un an, cauzată de pandemia de coronavirus, reprezentanții instituției Avocatul Poporului revin la Satu Mare. Cancelaria...

Comentarii recente