Unde își petrec românii vacanța de vară?

Publicat la data de5 august 2019 » 144 Views» De: George Negrea » Locale sm, Stiri Satu Mare

Români au plecat în vacanță, vara aceasta, iar majoritatea au ales autoturismul drept partener la drum lung. Vacanțele de vară sunt urmate de ieșirile de weekend în topul preferințelor: 6 din 10 români s-au bucurat de cel puțin o vacanță de weekend, anul acesta: la grătar, la țară, city break etc.;
Destinațiile din județele Brașov și Constanța au fost, de departe, locurile preferate ale românilor pentru petrecerea concediilor în țară.

Din punctul de vedere al destinaţiei de vacanţă, plaiurile mioritice rămân principala alegere a celor din mediul urban, procentul fiind chiar în uşoară creştere faţă de cel înregistrat în 2010, mai exact 80% versus 73%. Cu preponderenţă tinerii de 19-24 ani şi cei cu venituri medii optează pentru o destinaţie din România. ”Deloc de neglijat este însă şi procentul celor care aleg o vacanţă în afară graniţelor ţării: 27% din românii din mediul urban, procent similar cu cel înregistrat în urmă cu şapte ani. Optează pentru o astfel de destinaţie cu precădere cei cu venit personal ridicat“, declară Iulia Petre.

Unde merg românii în străinătate?
În ceea ce priveşte destinaţiile alese pentru o vacanţă peste hotare, Grecia continuă să conducă detaşat în clasament, urmată în acest an de Italia, Turcia şi Spania. Bulgaria, care în urmă cu şapte ani, în plină criză, îşi disputa supremaţia pentru locul 1 cu Grecia, este acum doar pe locul al cincilea în opţiunile românilor care îşi petrec vacanţa în afară ţării noastre. Mai exact, un procent de 9% aleg această destinaţie, arată studiul 360insights.
Răsfăţul unui concediu ”mixt“, atât în România cât şi în afara graniţelor ei, rămâne în continuare un lucru pe care puţini români din mediul urban şi-l permit: doar 7% dintre aceştia, procentajul fiind asemănător cu cel din 2010. în contextul mişcărilor sociale şi politice ce au afectat mapamondul în ultimii ani, este interesant de observat care sunt zonele pentru care românii manifestă o anumită reticenţă atunci când vine vorba de alegerea destinaţiei de vacanţă. Astfel, românii din mediul urban declară că sunt zone pe care nu le iau în considerare pentru a merge în vacanţă, uşor mai precauţi în acest sens dovedindu-se a fi bucureştenii şi persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani. Topul zonelor evitate este condus detaşat de ţările arabe şi cele din Orientul Mijlociu, care cumulează 25% din voturi, în timp ce Turcia, cândva una din destinaţiile preferate ale românilor, ajunge acum pe locul al doilea, fiind menţionată de 20% dintre cei care nu iau în considerare anumite zone pentru vacanţa lor. Urmează în mod evident zonele de conflict, menţionate de 11% din respondenţi, însă fără o menţiune clară vizavi de locaţia specifică avută în minte.

Cât cheltuie românii în vacanțe ?

Tot mai mare este şi numărul celor care sunt dispuşi să aloce mai mult decât în anul precedent vacanţei de vară, procentul dublându-se comparativ cu 33% faţă de 16%. Acest comportament este mai mult întâlnit în rândul tinerilor de până în 24 ani şi al celor cu venit personal mare. ”O statistică interesantă este şi faptul că majoritatea persoanelor din mediul urban care aleg să îşi petreacă concediul de vară în România sunt decise să aloce un buget similar cu cel din anul anterior, în timp ce aceia care aleg să plece peste hotare alocă aceeaşi sumă de bani sau chiar o cresc“.
Pe de altă parte, la nivelul întregii ţări, datele Eurostat arată că peste două treimi (67%) din români nu îşi permit într-un an o vacanţă de o săptămână departe de casă, fiind urmaţi de bulgari (56,4%) şi greci (53,6%); la polul opus se situează suedezii (8,3%).
Chiar şi aşa, cele mai multe companii de turism şi-au văzut afacerile înflorind anul acesta. 15% este avansul înregistrat de Eximtur, una dintre cele mai mari companii din turism, în prima jumătate a acestui an faţă de perioada similară a anului trecut. Pe de o parte a crescut numărul clienţilor, dar, pe de de altă parte, a crescut şi bugetul alocat vacanţelor.
În România, businessul total al agenţiilor de turism se ridică, conform ZF, la aproape 4 miliarde de lei, potrivit ultimelor date disponibile.

G.N

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.