joi, aprilie 25, 2024
AcasăreportajeCu ARO in siberia, povestea a 4 romani care pleaca intr-o expeditie...

Cu ARO in siberia, povestea a 4 romani care pleaca intr-o expeditie interesanta

4 romani – Stefan, Iulian, Tudor si un Aro 243 – pleaca in Siberia pe urmele neamului romanesc… Asa incepe povestea unei expeditii postate pe pagina facebook.com/4RomaniInSiberia. Conform celor postate pe pagina de facebook, cei trei romani vor pleca pâna in estul extrem al Siberiei in cautarea urmasilor românilor deportati fortat in gulagurile sovietice.

Traseul de intoarcere este diferit fata de cel de plecare, iar distanta totala calculata se apropie de 40.000 de kilometri. Inedit este faptul ca cei trei vor pleca in aventura vietii cu o masina de teren 100% românească, un Aro, model 243, produs în 1992. De aici, si numele expediției, intitulata “4 români în Siberia”.

Iata declaratia referitoare la expeditie: “Romani gasesti peste tot in lumea asta. Majoritatea sunt acolo pentru ca asa au vrut, altii, insa, au fost impinsi de vointa istoriei. Despre romanii din spatiul ex-sovietic nu se prea vorbeste, pentru ca nu se stie mare lucru. In afara datelor statistice legate de deportarile fortate din anii `40-`50, putine lucruri ne sunt cunoscute. In urma eforturilor unor romani bine intentionati, in ultimii 15 ani s-au stabilit o serie de contacte, ba chiar s-au inchegat cateva asociatii locale (in Kazahstan si Kirgizstan). Povestile acestor oameni ne-au incurajat sa cercetam mai indeaproape acest capitol al istoriei neamului romanesc – lungul drum al gulagului rusesc. In alta ordine de idei, am fost intotdeauna incitati de posibilitatea realizarii unei expeditii de amploare, insa cu mijloace accesibile unor romani obisnuiti. Dupa expeditia Iasi – Nouakchott, Mauritania , din 2011, incheiata cu succes de Stefan cu al sau Aro 243, ne-am convins ca acest lucru este posibil.  Astfel, s-a nascut proiectul primei expeditii 100% romanesti, pana la Magadan (orientul indepartat al Rusiei) si inapoi, pe un traseu ce reface lungul drum al deportarilor din timpul gulagului rusesc, si atinge unele din cele mai importante puncte din spatiul fostului URSS.”

Potrivit celor postate, scopurile acestei expeditii romanesti in Siberia sunt:

– trasarea hartii micilor comunitati romanesti ramase pe teritoriul vast al Siberiei prin intermediul unui simbol romanesc – masina de teren Aro
– realizarea unei expeditii de mare anvergura, cu un vehicul romanesc
– intalnirea cu putinii posesori de autoturisme Aro din Asia de nord-est
– parcurgerea drumului BAM – Baikal Amur Mainline (probabil o premiera romaneasca)
– parcurgerea drumului Kolyma – “drumul oaselor”, atat pe varianta de iarna (in mare parte abandonata) cat si pe cea de vara
– traversarea Mongoliei, Kazakhstanului, Kirghizstanului, Tadjikistanului si Uzbekistanului
– atingerea a cat mai multe puncte de interes: situri Unesco, muzee de tehnica civila si militara, zone naturale deosebite
– tragerea unui semnal de alarma asupra tendintei de a scoate din circulatie si a distruge autovehiculele de fabricatie romaneasca avand un potential colectibil si istoric
– realizarea unui mini documentar al intregii expeditii si promovarea lui atat in mediul online, cat si in mass-media
– realizarea unui material foto-documentar ce va constitui sursa unei expozitii itinerante.

Perioada expeditiei: perioada: 10.06.2014 – 10.11.2014 Multa bafta!!!

Puteti urmarii parcursul echipei romane pe: http://www.offroadteamaro.ro

 

 

4 COMENTARII

Comentariile sunt închise.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente