Linia națională de urgență pentru copii – 119 – va fi extinsă și modernizată printr-un proiect derulat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Serviciul de Telecomunicații Speciale, cu termen de implementare până la începutul anului 2027. Cele două instituții anunță introducerea unor soluții digitale avansate pentru alertare, identificare și intervenție rapidă.
Noul site dedicat liniei 119 va include o aplicație de tip chatbot care va oferi informare și suport în timp real, răspunzând la întrebările frecvente formulate, în mare parte, chiar de copii implicați în procesul de dezvoltare a acestui instrument. Aplicația va permite și conectarea directă cu specialiștii DGASPC, iar versiunea mobilă va sprijini echipele din teren să inițieze apeluri vocale sau video securizate către centrul de comandă și să acceseze fișele de caz în timp real, pentru o comunicare eficientă cu operatorii liniei.
Numărul unic 119 este disponibil pentru semnalarea tuturor formelor de violență asupra copilului, inclusiv abuz, neglijare și exploatare.