joi, aprilie 18, 2024
AcasăsusO nouă alertă alimentară de salmonella, în Lidl, Penny și Metro

O nouă alertă alimentară de salmonella, în Lidl, Penny și Metro

În prezent, este alertă alimentară în mai multe magazine din țară, după ce inspectorii ANPC au găsit unele nereguli grave. Mai exact, aceștia au identificat bacteria salmonella în carnea de pui. Ce produse au fost retrase și ce explicații au specialiștii pentru astfel de situații.

Carne cu salmonella în magazine celebre

Bacteria Salmonella este una dintre cele mai întâlnite când vine vorba despre alimente, dar și foarte periculoasă. De data aceasta a fost depistată în produse pe bază de carne de pasăre, comercializate în mai multe magazine celebre, printre care Penny Colentina, Penny Bucureștii Noi și Metro Băneasa.

Astfel, comisarul Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a fost demarată o campanie de verificare a tuturor produselor de pasăre vândute în magazinele din România. Astfel, au fost prelevate probe pentru analize și, în funcție de rezultate, vor fi adoptate și noi măsuri.

Rezultatele parțiale au fost comunicate în ziua de luni de către inspectorii ANPC.

 Principalele nereguli identificate au fost:

– probele prelevate în judeţul Vrancea, la organe de pui de la Agricola Internaţional SA, comercializate în magazinul Lidl din Focşani, au fost confirmate cu Salmonella Infantis
–  probe prelevate în depozitul Penny din comuna Ştefăneştii de Jos, judeţul Ilfov, din pui şi organe de pui marca ”Hanul Boieresc”, produse de Vanbet SRL, au fost confirmate cu Salmonella Infantis şi Salmonella Enteritidis
–  probe prelevate în magazinul Penny Colentina, din sectorul 2 al Capitalei, din pui marca ”Hanul Boieresc”, produse de Vanbet SRL, au fost confirmate cu Salmonella Infantis şi Salmonella Enteritidis
–  probe prelevate în magazinul Penny Bucureştii Noi, din sectorul 1 al Capitalei, din pui marca ”Hanul Boieresc”, produse de Vanbet SRL, au fost confirmate cu Salmonella
–  probe prelevate în magazinul Metro Băneasa, din sectorul 1 al Capitalei, din carne de pui marca ”Coco Rico”, produsă de Aaylex SRL, au fost confirmate cu Salmonella
–  probe prelevate în magazinul Metro Băneasa, din sectorul 1 al Capitalei, din carne de pui, produsă de Agricola Internaţional SRL, au fost confirmate cu Salmonella.

În afirmaţiile ANPC, inspectorii spun că identificarea acestei bacterii sugerează faptul că produsele din carne de pui nu au fost ținute în condiții potrivite. În acest sens, insepectorii ANPC au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de peste 45.000 lei și au retras de la vânzare loturile infestate.

De unde vine carnea cu salmonella?

Paul Anghel, directorul general al Direcției de Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din ANPC, a vorbit despre situația actuală din magazinele de la noi din țară. Oficialul transmite că produsele în care s-a găsit salmonella provin din Polonia, Ungaria sau chiar din România.

În afirmaţiile sale, „Mesajul pe care îl transmitem comercianţilor, indiferent că este vorba de mari lanţuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine, este că trebuie să renunţe a mai urmări doar preţul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii şi conformităţii”, a declarat directorul.

Cât despre produsele de la noi din țară, ele provin de la un producător din județul Vaslui. În acest context, Paul Anghel le recomandă mărilor magazine să nu țină cont decât de preț când achiziționează anumite loturi, ci și de calitatea acestora și mai ales de detaliile care apar pe etichetă.

Mai mult, Paul Anghel a subliniat că loturile contaminate cu salmonella au fost retrase de la comercializare până când vor veni rezultatele. Oficialul susține că producătorii nu ar trebui să inscripționeze pe etichetă «hrănit cu porumb» dacă hrana lor nu este formată cel puțin 50% din cereale.

Direcția Generală pentru Protecția Consumatorilor a subliniat necesitatea unei mai bune cooperări între lanțurile de supermarketuri și autorități. Aceasta tocmai pentru ca acestea să poată interveni mai rapid atunci când este necesar.

Producătorii spun că ajung, uneori, în situații disperate, în care își vând produsele cu prețuri prea mici, deși cheltuielile sunt foarte mari.

Aşadar, „Din discuţiile avute cu diverşi producători români rezultă că aceştia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra preţului. De multe ori fiind nevoiţi să îşi vândă produsele în pierdere.

Costurile mari ale igienizării şi  necesitatea de a le reflecta în preţul produsului este una din cauzele pentru care anumiţi producători decid să renunţe la ele pentru a avea un preţ mai mic”, notează directorul de la Protecţia Consumatorilor.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente