vineri, mai 3, 2024
AcasăsusReorganizare ANAF, pentru o combatere mai dură a evaziunii fiscale

Reorganizare ANAF, pentru o combatere mai dură a evaziunii fiscale

Executivul reorganizează activitatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a consolida capacitatea de colectare a veniturilor și pentru combaterea fenomenului de evaziune fiscală.

În opinia sa, „O prioritate majoră este reorganizarea ANAF, ca să creștem eficiența colectării veniturilor la buget. Este nevoie de coordonare integrată și, mai ales, de o viziune clară în acțiunea de combatere a fraudei și evaziunii fiscale. Ne-am angajat să modernizăm și digitalizăm Fiscul, ca să asigurăm servicii mai bune pentru cetățeni”, spune premierul Marcel Ciolacu.

Ministrul de Finanțe, Marcel Boloș, a explicat că proiectul de ordonanță de urgență prevede reorganizarea activității agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu obiectivul de a consolida capacitatea instituțională a acesteia în colectarea veniturilor bugetului general consolidat, dar și combaterea fenomenului de evaziune fiscală.

Aşadar, „În acest sens, sunt propuse o serie de măsuri care țin de organizarea ANAF de la structurile teritoriale a Direcției Generale Antifraudă și în special pe operaționalizarea, cu data de 1 ianuarie 2025, a structurilor teritoriale județene care privesc combaterea și desfășurarea activităților economice ilicite, pe de o parte, și pe de altă parte, un alt set de măsuri este cel cu referire la baza materială a ANAF, astfel încât activitățile operative pe care le desfășoară ANAF în combaterea evaziunii fiscale să aibă mai multă eficiență.

O a treia categorie de măsuri este descentralizarea activității Direcției Generale Mari Contribuabili, astfel încât inspecțiile fiscale să poată fi derulate cu o anumită operativitate, tot cu scopul acesta de a avea o activitate de colectare tot mai bună la bugetul general consolidat”, încheie Boloș.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, astfel, la nivelul Agenţiei se înfiinţează un nou post de vicepreşedinte care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituţiei, având în vedere dimensiunile şi complexitatea activităţii ANAF în vederea eficientizării procesului aferent şi asigurării unui circuit informaţional decizional care să asigure o mai mare coerenţă decizională, dar şi pentru o diminuare a efortului depus pentru atingerea obiectivelor (a costurilor operaţionale) raportat la rezultatele obţinute, obiectivele principale pe linia digitalizării neputând fi realizate fără o susţinere consistentă şi performantă din partea unui management dedicat.

Totodată, începând cu data de 1 mai 2024, în cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va funcţiona Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, a cărui competenţă de administrare fiscală se stabileşte în condiţiile legii, iar modalitatea de reorganizare a ANAF prin pierderea personalităţii juridice a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili şi funcţionarea ei ca direcţie generală în cadrul ANAF se va realiza prin fuziune.

„Fuziunea se va face prin absorbţia Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili de către ANAF, în condiţiile legii. Posturile şi personalul aferente Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili vor fi preluate pe bază de protocol, în condiţiile legii, în cadrul aparatului propriu al Agenţiei”, se arată în document.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente