Comercianții din România au furat startul de Black Friday, acesta fiind stabilit prin tradiție în ultima vineri din luna noiembrie, sărbătoarea fiind concepută ca start al sezonului de Crăciun.
Termenul «Black Friday» a apărut pentru prima dată în Philadelphia și a însemnat blocaje grele de trafic vineri, după Ziua Recunoștinței. Interpretarea modernă a acestui termen în limba engleză este mai pozitivă – este asociată cu idiomul «în negru» (adică «echilibrul pozitiv», spre deosebire de «în roșu»), ceea ce înseamnă că mulți vânzători «vor fi în creștere» în această zi.
Black Friday are loc, de obicei, o singură zi din an, însă multe companii din Europa au ales să prelungească evenimentul din acest an până duminică, 1 decembrie.
Românii care vor să facă achiziții de pe site-urile retailerilor europeni trebuie să știe însă care le sunt drepturile, în special în cazul în care nu le plac sau s-au răzgândit în privința produselor cumpărate.
Comisia Europeană a stabilit de mult timp un set de reguli cărora toți comercianții cu sediul în Uniunea Europeană trebuie să li se supună.
Astfel, dreptul de retragere reglementat de Uniunea Europeană prevede că majoritatea achizițiilor online pot fi returnate în termen de 14 zile.
„Black Friday poate fi o bună ocazie pentru oferte, dar poate duce și la achiziții impulsive inutile. Din fericire, UE prevede un drept de retragere. Acesta protejează consumatorii de tacticile de vânzare sub presiune și le oferă posibilitatea de a se răzgândi”, a explicat Irina Chirițoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România – ECC Romania.