miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăLocaleNationaleTuriștii primesc banii înapoi doar dacă granițele țării de destinație se închid

Turiștii primesc banii înapoi doar dacă granițele țării de destinație se închid

În contextul în care situația epidemiologică este într-o continuă schimbare, turiștii trebuie să aibă în vedere atunci când își programează concediul de odihnă, că agențiile de turism nu pot fi trase la răspundere pentru modificarea încadrării destinației între data achiziționării serviciilor turistice și data întoarcerii. Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România – ANAT, atrage atenție că în situația în care unele țări intră pe listele roșii sau galbene, atât timp cât granițele sunt deschise, rămâne în vigoare contractul cu turistul. În ultimele săptămâni mai multe țări și destinații turistice foarte căutate de români au intrat pe lista roșie, situație în care turiștii nevaccinați cu vârste de peste 16 ani trebuie să-și asume carantina la revenirea în țară.

Decizia intrării anumitor țări pe lista roșie, respectiv galbenă din punct de vedere al riscului epidemiologic aparține Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) iar culorile sunt raportate strict la situația epidemiologică a României. De exemplu, Turcia este roșie pentru România dar poate fi verde sau galbenă pentru altă țară. În ultima vreme, agențiile de turism s-au confruntat cu turiști nemulțumiți care au rezervări în special în țările aflate pe lista roșie și care solicitau returnarea banilor sau reprogramare. Menționăm că agențiile nu poartă vreo responsabilitate pentru intrarea unei țări pe lista roșie, cât timp acea destinație este deschisă. În plus, există posibilitatea vaccinării, în prezent, la îndemână pentru majoritatea turiștilor, alături de dovada trecerii prin boală, deci imunizare”, subliniază Cristian Vlad, președintele Consiliului Regional Centru al ANAT.

Chiar dacă anumite țări intră pe lista roșie sau galbenă, atâta timp cât granițele sunt deschise, rămâne în vigoare contractul semnat cu turistul. ANAT mai precizează că agenția de turism de la care ați cumpărat pachetul turistic, are doar obligația de a asigura prompt serviciile turistice, fie ele de cazare, masă sau, după caz, transport, tururi opționale, ghid, transfer etc. potrivit ofertei inițiale. Pentru a evita eventuale neplăceri, este recomandat să se opteze și pentru o asigurare storno sau de călătorie. Aceste asigurări sunt accesibile și pot acoperi multe situații imprevizibile, care pot fi dovedite, precum îmbolnăviri sau accidente. Potrivit ANAT, asigurarea storno nu acoperă situații precum trecerea unei țări pe lista roșie.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente