luni, septembrie 9, 2024
AcasăsusAdrian Cozma: Drumul Expres Satu Mare – Oar intră în linie dreaptă

Adrian Cozma: Drumul Expres Satu Mare – Oar intră în linie dreaptă

Deputatul PNL de Satu Mare, Adrian Cozma, anunță că s-a încheiat procesul de depunere a ofertelor pentru execuția proiectului major pentru infrastructura județului Satu Mare, Drumul Expres Satu Mare – Oar, ce va face legătura cu autostrada M49 din Ungaria), proiect început pe vremea ministrului liberal Lucian Bode.

Acesta este primul tronson din Drumul Nordului, ce leagă Suceava – Bistrița – Dej – Jibou – Baia Mare – Satu Mare – Oar.

S-au depus 5 oferte de către:

  1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – România)
  2. CONSTRUCTII ERBASU SA (România)
  3. Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – România)
  4. ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
  5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (România – Turcia)

Drumul Expres va străbate zonele administrative Satu Mare și Vetiș, iar pentru construcția lui sunt prevăzute următoarele caracteristici principale:

  • 10,831 km Drum Expres
  • 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19
  • 2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m
  • Nod rutier VO Satu Mare
  • Nod rutier cu drumul de legătură DN19
  • Lucrări de artă
  • Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408
  • Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068
  • Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051
  • Alte pasaje inferioare
  • Spații de servicii tip S3, stânga/dreapta
  • Centru de Întreținere și Coordonare
  • Lucrări de consolidare
  • Lucrări hidrotehnice
  • Restabiliri legături rutiere
  • Lucrări de protecția mediului
  • Siguranța circulației (inclusiv sistem de monitorizare trafic – ITS)

Valoarea estimată este de 738,22 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

Acest proiect face parte din traseul Someș Expres, sector Nord Livada – Petea și se regăsește în 𝘗𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘷𝘦𝘴𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘳𝘢𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 2021-2030, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare