În data de 28 mai 2013, la sediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” a fost semnat contractul de furnizare din cadrul proiectului „Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență din Transilvania de Nord – Etapa a II-a”. Acest primul lot de achiziții are ca obiect achiziționarea șase autospeciale complexe pentru intervenții, descarcerare și acordarea asistenței medicale de urgență.
De remarcat că în compunerea acestora se găsește un modul de punct medical avansat de 10 locuri. Acesta poate fi amplasat în orice zonă a județului pentru a deservi persoane aflate în dificultate ca urmare a producerii unor situații de urgență care au avut ca efect punerea în primejdie a vieții persoanelor. Aceste autospeciale vor fi distribuite la cele 6 Inspectorate Județene pentru Situații de Urgență din regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistrița-Năsăud, I.S.U. Maramureș, I.S.U. Satu Mare, I.S.U. Sălaj. Valoarea toatală a autospecialelor din acest lot este de 4.500.000 plus TVA.
Contractul de finanțare pentru proiectul „Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012, la sediul Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest.
Obiectiv general al proiectului este îmbunătățirea calității serviciilor publice de urgență la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creșterea capacității de răspuns adecvat situațiilor de urgență și prin sporirea gradului de siguranță și sănătate a cetățenilor.
Obiectivele specifice:
– Reducerea timpului de intervenție pentru acordarea primului ajutor calificat de către unitățile Inspectoratelor pentru Situații de Urgență în scopul ridicării capacității de acțiune și reacție adecvată a centrelor județene pentru prevenirea, limitarea și înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgență;
– Îmbunătățirea nivelului tehnic și de performanță a serviciilor publice județene de urgență din Regiunea Nord-Vest prin achiziționarea de echipamente specifice moderne, eficiente și performante;
– Consolidarea capacității de colaborare și conlucrare operațională între centrele județene de urgență din cadrul Regiunii Nord-Vest precum și a centrului regional/centrelor județene cu cele din județele limitrofe în perspectiva îmbunătățirii siguranței populației, salvgardării vieții, proprietății și bunurilor.
Rezultate estimate:
– 6 autospeciale complexe de intervenție, descarcerare și acordarea asistenței medicale de urgență;
– reducerea timpul mediu de răspuns al unităților mobile de intervenție la locul accidentelor/ dezastrelor până la 16’ în zonele rurale și 8’ în zonele urbane.
Valoarea totală a proiectului este de 10.108.356,00 lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 7.988.862,00 lei. În etapa următoare vor fi achiziționate încă 6 autospeciale de medie capacitate, câte una pentru fiecare județ parte componentă a Regiunii de Nord-Vest. Durata de implementare a proiectului este de 18 luni.