joi, martie 28, 2024
AcasăLocaleStiri Satu MareCine a produs și cum arăta primul automobil 100% românesc

Cine a produs și cum arăta primul automobil 100% românesc

Când vorbim despre automobilul românesc, Dacia este primul nume care ne vine în minte. Puțini sunt cei care își mai amintesc azi, că primul automobil 100% românesc a fost produs la uzinele Malaxa, de la Reșița, la mijlocul secolului trecut.

Asta și pentru că, la numai doi ani de la lansarea liniei de asamblare, rușii au decis, în 1947, să o mute în URSS.

Un articol apărut în presa vremii descrie autoturismul Malaxa ca având un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer și capabil să dezvolte 30 de cai putere, după măsurătorile vremii.

Viteza maximă la care putea ajunge autoturismul era de de 120 km/h, iar consumul de benzină se ridica la 10 litri la suta de kilometri.

„Soluția constructivă era «totul în spate», motorul formând un tot cu diferențialul și cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg, iar ansamblul cu diferențialul și cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon și acoperiș era lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din față, de deasupra parbrizului și era canalizat prin acoperișul cu pereți dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Malaxa oferea un nivel înalt de confort și putea transporta până la șase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul în partea din față, sub capotă, unde se afla și roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe șasiu se făcea prin tampoane de cauciuc”.

Informațiile disponibile arată că în cei doi ani de producție din România, respectic între 1945 și 1947, au fost realizate aproximativ 800 de automobile pe an.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente