Județul Satu Mare participă în perioada 10-11 februarie 2015 la International Mediterranean Tourism Market în Tel Aviv.
International Mediterranean Tourism Market este cel mai important târg internațional de turism din Orientul Mijlociu. La edițiile precedente, a găzduit circa 1.500 de expozanți din 39 de țări și a avut aproximativ 22.000 de vizitatori.
În cadrul târgului de turism, prima zi este destinată specialiștilor, iar a doua, publicului larg.
România este prezentă cu un stand de 100 metri pătrați, tip insulă. Județul Satu Mare are la dispoziție un infodesk în cadrul standului României, unde prezintă destinațiile turistice din județ, tradițiile și obiceiurile din zonă precum și băutura tradițională, pălinca.
„Industria turistică din România expune la acest târg, atât pentru incoming cât și pentru outgoing, fiind un bun prilej de stabilire de noi contacte economice și de investitii. IMTM oferă profesioniștilor din turism o oportunitate de a se întâlni cu colegii, cumpărători și furnizori, oferind o paletă largă de servicii cu rol eco- turism, wellness sau cultural, vacanțe pe plajă, city break, pachete sau excursii personalizate oferind turiștilor posibilitatea de a descoperi noi atracții și destinații de vacanță. Pentru Satu Mare este o foarte bună oportunitate de promovare a județului, de atragere a turiștilor și chiar a investitorilor”, a declarat Adrian Ștef, președintele Consiliului Județean Satu Mare.
La târgul de turism delegația sătmăreană s-a întâlnit cu Andreea Păstârnac, ambasadorul României în Israel, Lavinia Ochea, prim secretar responsabil cu mediul politic și Simona Man, președinte Autoritatea Națională de Turism.
„Am purtat discuții cu doamna ambasador Andreea Păstârnac, privind posibilitatea unei înfrățiri cu o regiune din Israel și ceea ce ne bucură și mai tare este faptul că ne-a promis o prezentare a județului Satu Mare în fața mediului de afaceri, pentru a arăta județul atât turistic cât și economic pentru atragerea de noi investitori”, a declarat Mircea Govor, vicepreședintele Consiliului Județean Satu Mare.
Pentru creșterea atractivității, vizibilității și promovarea imaginii județului au fost oferite vizitatorilor obiecte promoționale cu însemnele județului (stema județului și logo-ul turistic). De asemenea, la stand sunt oferite reviste „Force Tourism”, ghiduri turistice cu cele mai importante obiective din județul Satu Mare, reviste de business, leporelo, semne de carte, căni, brelocuri inscripționate cu stema județului și logo-ul turistic „Ospitalitatea este tradiția noastră!”.
Județul Satu Mare și Consiliul Județean au cuprins în strategia proprie de dezvoltare turistică promovarea principalelor atracții turistice, prin participarea la târguri de turism naționale și internaționale.