Telefoanele mobile, vândute doar cu aplicația STS pentru apeluri de urgență!

Publicat la data de6 octombrie 2019 » 113 Views» De: JSM - redactia » Locale sm

“Telefoanele mobile pot fi comercializate pe teritoriul Romaniei numai daca au instalate aplicatiile unice de apel de urgenta si mesaj de urgenta. Aplicatiile unice de apel de urgenta si mesaj de urgenta sunt proprietatea STS si se pun gratuit la dispozitia operatorilor economici care produc sau comercializeaza telefoane mobile in Romania”, prevede completarea Legii adusa prin propunerea legislativa.

Initiatorul, senatorul PSD Serban Nicolae, sustine ca proiectul legislativ isi propune sa introduca masuri suplimentare pentru imbunatatirea localizarii apelurilor si mesajelor de urgenta, precum si pentru protejarea accesului la Serviciul national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU).

“Astfel, propunerea instituie obligatia comercializarii pe teritoriul Romaniei doar a telefoanelor mobile care au pre-instalata aplicatia unica realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale pentru apeluri si mesaje de urgenta. Aplicatia unica este proprietatea STS dar se distribuie gratuit, astfel incat sa poata fi instalata pe toate telefoanele mobile ce urmeaza sa fie comercializate pe teritoriul Romaniei. Potrivit celor declarate de reprezentantii STS in fata comisiei pentru aparare, aceasta aplicatie permite conditii optimizate de localizare fata de cele actuale, permitand o mai buna si mai rapida localizare a unui apelant aflat in dificultate. Propunerea are in vedere un termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a modificarilor legislative, intervas necesar pentru a putea asigura pre-instalarea pe telefoanele mobile a respectivei aplicatii”, precizeaza Serban Nicolae, in expunerea de motive.

O alta prevedere se refera la restrictionarea posibilitatii de a accesa Serviciul national unic pentru apeluri de urgenta pentru persoanele care suna sau trimite mesaje in mod abuziv, fara a avea o problema reala.

“Propunerea mai instituie forme agravate de apel abuziv si mesaj abuziv luand in considerare ipoteza ca acestea sa fie de natura a bloc accesul la SNUAU pentru persoanele aflate in dificultate si in situatie de urgenta reala. Fata de persoanele care apeleaza abuziv sau trimit mesaje abuzive de natura de a bloca liniile de acces catre numerele 112, 113 si 114 se propune instituirea masurii restrictionarii accesului la SNUAU de la respectivele posturi telefonice”, mai prevede proiectul legislativ.

Potrivit expunerii de motive, masura restrictionarii urmareste sa protejeze drepturile, libertatile si interesul legitim al persoanelor aflate in dificultate si in reala nevoie de apel de urgenta so care ar putea sa nu aiba acces din cauza blocajului unui apel sau mesaj agresiv.

“Amenda, masura sanctionatorie contraventionala aplicata ulterior celui care a efectuat apeluri sau mesaje abuzive nu poate rezolva situatia persoanei aflate in dificultate reala asa cum prevede norma aflata acum in vigoare”, subliniaza Serban Nicolae.

Totodata, initiativa instituie si posibilitatea revocarii conditionate a restrictionarii accesului la Serviciul pentru apelul unic de urgenta in anumite conditii. “Revocarea ar urma sa intervina doar dupa identificarea persoanei care a efectuat apelul agresiv sau a transmis mesajul agresiv si aplicarea amenzii contraventionale fata de faptuitor”.

Actul normativ defineste, de asemenea, urmatorii termeni:

“Apelare agresiva-apelarea abuziva efectuata de cel putin 10 ori intr-un interval de mai putin de 15 minute a numarului unic pentru apelurile de urgenta 112. Mesaj agresiv- transmiterea de mesaje abuzive efectuata de cel putin 10 ori intr-un interval de mai putin de 15 minute la numarul 113 ori la numarul 114”.

Propunere legislativa pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta a fost depusa la Senat, in procedura de urgenta, insa Camera Deputatilor va avea rol de for decizional.

STS a lansat aplicaţia pentru telefoane mobile ”Apel 112”, destinată apelurilor de urgență

”Aplicaţia „Apel 112” permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date (acces internet) şi a funcţiei de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS”, se arată într-un comunicat citat de News.ro.

Pentru a folosi această aplicaţie, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela prepaid pe care o deţin. Chiar dacă aplicaţia este instalată şi activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în următoarele situaţii specifice dacă numărul de telefon nu aparţine unui operator mobil din România, dacă nu există acoperire a operatorului care deţine numărul de telefon sau dacă telefonul este în roaming.

”În aceste situaţii, utilizatorii aplicaţiei care apelează numărul de urgenţă 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicaţia Apel 112”, se arată în comunicat.

Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Funcţionarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilităţi de auz şi/sau de vorbire în baza de date a SNUAU şi a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112.

A.S.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.