joi, martie 28, 2024
AcasăCosul cu vipereCoș cu Vipere: Nu-i pentru cine se potrivește ci pentru cine trebuiește...

Coș cu Vipere: Nu-i pentru cine se potrivește ci pentru cine trebuiește

Vom face și de data aceasta ceea ce facem de obicei la această rubrica de pamflet, dar acum vom radiografia o părticică din instituția de fundament al prosperității unei nații, învățământul.

Mai precis o celulă componentă al acestuia, veriga cea mai de baza , unitatea școlară în sine, pe care o reducem, matematic la absurd,  până la nivelul unui județ, oraș, liceu, director, profesor ,elev.

Precum totul în existența umană este efemer, la fel sunt și funcțiile din  inspectoratul care se ocupă cu pregătirea învățăceilor din județ.

Numai că problema este atunci când se începe a se pica din aceste funcții, de exemplu de la inspector școlar  și se ține morțiș a se înlătura oricine din cale, pe diverse cai pentru ca aceasta să ajungă musai într-un anumit loc indiferent de tertipurile folosite.

Undeva în urbea satmarului într-un cartier mărginaș  există un un liceu care pregătește tineri pentru viitor și este situat pe o stradă cu nume de  crizantema  iar cândva era numerotat cu un număr inpar  câștigător la zaruri.

Acest liceu peste decenii a avut directori , profesori, dar nu în ultimul rând și elevi, pt. că altel nu ar fi existat.

Și cum suntem în mileniul informaticii, se preda și această materie, bineînțeles în zona noastră fiind multiculturalitate etnică și națională sunt și clase cu predare în altă limba decât română, nimic anormal în asta și nu limba de predare ar fi anormalitatea.

Anormal însă rămâne aspectul ocupării acestor catedre prin simulacre de examene, ba de limba, ba de dosare, când de fapt există vorbitori materni  și absolvenți de școli cu diplomă în limba cerută acolo la predare.

Având disponibilitatea necesară am ajuns  să aflăm pe diverse cai și cam care ar fi aspectul, simplu că în România, acolitismul, aia e vara lui ,,,colegă” care a ajuns atunci propulsatas inspectoare acolo sus de ,,ăla”  care cândva i-a fost director fiind la același liceu și care are nume izbitor de egal cu sfântul în cărei credință este marea majoritate a poporului din îndepărtată India.

Numai că între timp ,,ăla” a plecat o vreme între ,,aleșii poporului” iar ,,colegă” sprijinită fiind de ,,gașcă lui ăla”a ajuns sus în fruntea învățăturii din județ, dar ulterior a căzut o treaptă.

Ba  ,,aia” cică  e și rudă cu ,,fosta colegă a lui ăla” , iar ,,cealaltă” face cum vrea pe la școala pe care o conduce pentru că e soția lui ,,ăla”.

Ca și cum nu ar ajunge toate acestea, sfidarea merge mai departe, ,,ăla” se și  laudă căci chiar el ar fi făcut ,,normele în învățământ” când a fost în ,,gașca aleșilor poporului” , numai că în prezent are doar o funcție,,audio-vizuală” și nu mai  are la fel de greu cuvânt cum avea cândva, dar ține morțiș să aibă influență în domeniul învățăturii din județ, ,,că doar de, eu am făcut normele”, zicea ,,ăla” cuiva într-o anumită împrejurare.

Apoi ar mai fi, pentru că la ajutorul căderii lui ,,asta” mai intervine și ,,cadristul” de sus de la județ, vremurile au trecut dar vajnicii cadriști rămân, tehnica progresează,  cică intervenția a fost făcută  ,,pe speeker” spre auzirea comisiei din școală,  pus de ,,cealaltă” a lui ,,ăla” cu nume de sfânt asiatic .

Tare treaba și cu tupeu.

S-a mai încercat ,,expulzarea” lui ,,asta”, ba la vremea aceea i s-a oferit și o funcție de director sau adjunct undeva prin colțurile județului, doar să plece, să se poată rezerva postul pentru ,,aia”, pe când va ,,pica” din funcția de inspectoare de învățământ, numai că au fost atunci ,,valuri” și ,,tunete” din tabăra lui ,,asta”  și  a rămas, zicem noi o vreme, pentru că se pregătește din nou o ,,expulzare”, forțată.

De data aceasta cu strategii ticluite, calcule matematice cu jonglare la punctaj, un punct întreg  este o normă de catedră întreagă, dar matematic au ieșit 0,80 puncte pe limba română și 0,48 pe limba conlocuitoare, că dacă mai punea 0,02 puncte era 0,50 puncte, deci jumate de normă pe limba conlocuitoare și rămânea și ,,asta”, dar așa limba aia de predare au făcut-o ,,conexă” și ,,anexă”.

Punctajul cică a fost calculat de o matematiciană soața lui ,,ăla cu normele”, care este de partea lui ,,aia” și cică de aceea este atât de ,,fix” și ,,obiectiv” calculul.

Noima insistenței  de a o ,,expulza” pe ,,asta”  ar fi, păi că să rămână ,,aia” cu orice preț, doar a fost și inspectoare și cică este vara cu fosta numarul unu din branșă pe județ, iar în trecut ,,asta”  a avut și curajul să ceară ce merită, adică să rămână, fără a avea pe ,,nimeni”.

Vedeți dumneavoastră  acest ,,cineva” este necesar să-l  ai, pentru că ,,nimeni” este frate cu ,,nimic” când e vorba de un post, chiar de profesor.

De lege și regulamente ce să mai vorbim, ba se interpretează, ba se improvizează  în favoarea cui trebuie, iar ,,normele” au fost făcute de ,,ăla”, implicat și el, care credem ca știe el să invete pe altii cum se jongleze cu ele.

Apoi se încropește în această luna a cadourilor, nu demult, tot în cazul asta și un examen simulacru de limba, unde nu se dau note, doar ,,admis” sau NU, noi știm căci se numește concurs unde se înscriu măcar doi, dar de” ,,normele”.

Afișarea regulamentului de examen =zero, reglementări de departajare = zero, noi știm că trebuie să se dea note, să se poată contesta, care e mai bun, să se poată departaja și pe acest criteriu, că doar se va preda în limba în cauza, dar iar intervine ,,politica de cadre”, cică se face numai pe dosare, restul este ,,conex”.

Totul se face pe ,,sustache” și ,,mucles”, că altfel ,,asta” este de limba maternă necesară acolo, este în avantaj, ba ,,asta” mai are și diplomă de absolvire de școli cu examene de limba cerută, iar facultatea în limba română, experiență mai multă in acel domeniu tehnic de predare, toate gradele didactice , etc, iar la ,,aia trebuita” i se cam înnoadă limba a vorbi  limba conaționalilor în termenii tehnici ceruți la  predarea  la clasa.

Zic cârcotașii din instituție că ,,aia trebuita” punea elevii să citească pe limba respectivă din manualul materiei predate, ceea ce ea trebuia defapt să le predea și să lămurească materia prin viu grai, că de citit dacă au ajuns până în liceu credem că știu și învățăceii,  pare-se mai bine ca dăscălița dacă-i pune pe ei să citească.

Deocamdată ne oprim aici în speranța că până mai revenim cu date exacte ca și ora pe un ceas elvețian totuși și în acest liceu dascălii ar trebui să dea exemplu de moralitate învățăceilor, măcar prin aceea căci competență este singurul criteriu de ocupare al unui post și nu ,,cărdășia”.

Altfel ce învață ei acolo?

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente