joi, aprilie 18, 2024
AcasăsusPentru un stil de viață optim, faceți din sănătate o prioritate

Pentru un stil de viață optim, faceți din sănătate o prioritate

Vă propun ca în fiecare an să aveți în vedere întocmirea unui plan de sănătate, a unui calendar pe care să vă străduiți să-l urmați, să-l evaluați și să-l îmbunătățiți ori de câte ori este nevoie.

La începutul fiecărui an, grija fiecăruia dintre noi este de a face planuri de călătorie, de achiziții, de dezvoltare profesională și tot așa. Dar, cel mai adesea, un plan de sănătate nu există nici măcar la nivel de gând, cu atât mai puțin în acțiunile inițiate.

Medicina stilului de viață nu se predă la școală, dar ar trebui studiată cu prioritate de către fiecare dintre noi ca materie de viață. Grija de sine este fundația pentru o stare de sănătate bună, prin urmare ar trebui să ne preocupe mai mult decât orice. Fără crearea unei rutine zilnice, fără autodisciplină, nu putem vorbi de o mentenanță a propriului organism.

Stilul de viață este cel care influențează energia fizică, emoțională și cognitivă, și atunci când are deficiențe, consumă din rezervele pe care le avem, ajungând la epuizare, mai devreme sau mai târziu. Fără un nivel de cunoaștere a impactului pe care îl are fiecare aliment în energia noastră celulară, în gândurile noastre, ne îndreptăm către un haos celular, care se va transforma la un moment dat în anumite simptome și afecțiuni.

Atunci când ne gândim la un plan de sănătate, este esențial să realizăm o retrospectivă a contextului genetic, să identificăm factorii de risc la nivel personal, dar și istoricul medical din ultimii 5 ani, astfel încât să stabilim o listă de analize, de controale la diferite specialități medicale, dar și investigații suplimentare, acolo unde este cazul. Astfel, dacă avem acces la informații medicale și facem cunoștință cu lumea noastră individuală, va fi mai ușor de făcut un plan anual de sănătate.

Pas cu pas, vom învăța ce ni se potrivește să mâncăm, ce ar trebui să evităm, ce suplimente ne sunt necesare pentru a regla anumite carențe sau dezechilibre identificate, ce schimbări este bine să facem în privința activității fizice, a somnului și a vieții emoționale. Introducând în rutina zilnică activități specifice pentru pilonii importanți ai stilului de viață, vom crea o perspectivă optimistă pentru starea noastră de sănătate.

Vă propun ca cel puțin trei luni în fiecare an să aveți în vedere întocmirea unui plan de sănătate, a unui calendar pe care să vă străduiți să-l urmați, să-l evaluați și să-l îmbunătățiți ori de câte ori este nevoie. Postul este un prilej extraordinar astfel pentru a integra în viața noastră sănătatea și un plan bun de viață. Astfel, veți trăi în pace, bucurie, sănătate și armonie!

Terapeut nutriționist: Alina Epure

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente