29.8 C
New York City
marți, iulie 5, 2022
AcasăsusȘase semne că ești extenuat, nu doar obosit

Șase semne că ești extenuat, nu doar obosit

oboseala

Dacă te surprinzi căscând la ora prânzului sau adormi pe canapea înainte să înceapă filmul, probabil știi deja că ești obosit, dar există o mare diferență între a te simți sfârșit și a fi extenuat, iar semnele nu sunt la fel de evidente ca în cazul unei simple oboseli.

Este important să știi diferența între cele două, pentru că oboseala cronică poate fi foarte periculoasă, conform CSID. „Somnul este unul dintre cele mai sub-apreciate aspecte ale sănătății. Sacrificarea orelor de somn poate avea consecințe în diferite arii din viața ta.

Extenuarea a fost asociată cu probleme ale apetitului, boli cardiovasculare, creșterea riscului de inflamații și o creștere cu până la 50% a riscului de a contracta o infecție virală”, atrage atenția doctorul Wayne Scott Andersen. Așa că, dacă te simți obosit și prezinți simptomele de mai jos, s-ar putea să fii de fapt extenuat și să fie nevoie să dedici mai mult timp somnului.

1. Ai buzele uscate

Dacă ai buzele și pielea uscată, suferi frecvent de dureri de cap, de vină ar putea fi deshidratarea. Această problemă este mai des întâlnită în climatul rece. Dar, dacă te simți obosit ar trebui să știi că deshidratarea merge mână în mână cu extenuarea. Te simți tot mai obosit pe măsură ce ești tot mai deshidratat. Dacă simți constant dorința de a consuma lichide sau ai buzele și tenul uscate, s-ar putea să ai de a face cu un nivel redus de hidratare, care poate duce la extenuare. Apa afectează semnificativ organismul și este imposibil să îți menții un nivel de energie optim dacă nu consumi suficiente lichide. Oamenii uită adesea să bea apă, doar pentru că sunt ocupați cu alte lucruri. Cu toate acestea, este recomandat ca în perioadele foarte aglomerate să acorzi atenție acestui aspect pentru a evita alte probleme.

2. Te simți confuz

Creierul tău are nevoie de somn cum o mașină are nevoie de combustibil, în lipsa acestuia lucrurile nu funcționează bine. Printre alte lucruri, organismul tău folosește somnul pentru a stabiliza dezechilibrele chimice, pentru a reîmprospăta zonele din creier responsabile de dispoziție și comportament și pentru a procesa amintirile și informația colectate de-a lungul zilei. Asta este în special important în timpul stadiului 5 al somnului, numit faza REM. În momentul în care este deranjat, mintea ta va funcționa greoi în ziua următoare. Nu vei fi capabil să reții informații foarte bine, pentru că creierul are nevoie de somn pentru a procesa experiențele din timpul zilei. Extenuarea te poate determina să uiți lucruri importante, cum ar fi o întâlnire la birou sau poate accentua o stare de irascibilitate.

3. Antrenamentele tale nu dau rezultate

Nu reușești să obții rezultate bune la sală în ultima perioadă? Când ești extenuat, fiecare aspect al vieții tale are de suferit – inclusiv antrenamentele. Mersul la sală cere și concentrare mentală pe lângă activitatea fizică. Dacă nu ești odihnit, rezistența la efort va fi limitată, pe lângă restul consecințelor negative pe care le are lipsa somnului. Un alt semnal? Nici nu reușești să ajungi la sală. Organismul nostru este programat să găsească cea mai ușoară cale, ceea ce era foarte util acum 10 mii de ani când supraviețuirea era dificilă. Astăzi, asta înseamnă că o noapte nedormită poate conduce la pierderea antrenamentelor la sală și mese nesănătoase.

 

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente