vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocaleStiri Satu MareActe necesare pentru ajutorul de încălzire

Acte necesare pentru ajutorul de încălzire

Familiile si persoanele singure cu venituri reduse, situate in limitele prevazute de OG nr. 27/2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece, beneficiaza, in perioada sezonului rece 1 noiembrie 2013 – 31 martie 2014, de acoperirea integrala sau, dupa caz, a unei parti din cheltuielile cu incalzirea locuintei. Drepturile de primire a ajutoarelor de incalzire se stabilesc incepand cu data de 1 noiembrie, iar in acest sens solicitantii trebuie sa depuna la sediul primariei de domiciliu o cerere, precum si o serie de acte doveditoare privind familia, veniturile si locuinta,respectiv:

  • acte de identitate ale membrilor familiei si documente din care sa reiasa veniturile acestora – adeverinte de salarii/venituri eliberate de angajatori, serviciile ANAF, mandate de plata ale unor drepturi sociale sau decizii/dispozitii de acordare a lor etc.;
  • acte privind locuinta – act de proprietate, contract de inchiriere, imputernicirea proprietarului pentru solicitarea ajutorului pentru incalzire in cazul chiriașilor, alte documente ce atesta forma de detinere/utilizare a locuintei.

Pentru verificarea documentelor depuse, primaria solicita informatii suplimentare, pe baza de protocol, atat altor institutii/autoritati, inclusiv in alte unitati administrativ-teritoriale, cat si solicitantilor. In situatia in care apar suspiciuni, primaria poate stabili dreptul la ajutor ori valoarea acestuia pe baza unei anchete sociale efectuate de serviciul public de asistenta sociala, evitandu-se in acest fel acordarea unor sume necuvenite si recuperarea ulterioara de debite.

Anul acesta, ca urmare a includerii consumatorului de energie electrica in randul beneficiarilor de ajutoare de incalzire, a fost obligatorie modificarea normelor metodologice si, implicit, a vechiului formular de cerere. Drept urmare, noile formulare vor putea fi procurate de beneficiari, direct de la sediile primariilor sau de pe paginile web ale acestora, ale agentiilor pentru plati și inspectie sociala și chiar a MMFPSPV, dupa incheierea procesului de avizare interministeriala, aflat in plina desfasurare, a HG care stabileste noul model de cerere si dupa aprobarea acesteia in sedinta de Guvern.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente