joi, aprilie 18, 2024
AcasăEconomico-socialNationalAmbasadorul SUA critică Legea lui Dragnea

Ambasadorul SUA critică Legea lui Dragnea

hans-klemm-propunerea-lui-barack-obama-pentru-postul-de-ambasador-in-romania-este-audiat-in-senatul-317598Hans Klemm, ambasadorul SUA la București critică Legea Defăimării. Acesta a declarat astăzi, 15 februarie, într-o declarație de presă, faptul că o societate democratică implică și protejarea libertății de exprimare.

„Referitor la proiectul legislativ cu titlul „Proiect de Lege privind promovarea demnitatii umane si tolerantei fata de diferentele de grup”, politica Guvernului Statelor Unite ale Americii este clara. Protejarea libertatii de exprimare, chiar si in cazurile in care exprimarea aleasa ofenseaza, este un aspect fundamental al unei societati democratice sanatoase. Condamnam discriminarea si ura, dar in acelasi timp ne opunem legilor care interzic exprimarea ofensatoare cu pretul libertatii de exprimare. Asa cum a declarat presedintele Obama: „Cea mai puternica arma impotriva discursului instigator la ura nu este reprimarea, ci libertatea de exprimare, voci ale tolerantei care se ridica impreuna impotriva bigotismului…”, a declarat ambasadorul.

Răspunsul șefului PSD, Liviu Dragnea, a venit pe Facebook unde apără legislația menționând că aceasta nu îngrădește libertatea de exprimare.

Noua lege a toleranței vine în completarea ordonanței privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare. Ea nu anulează această lege și nici nu supra-reglementează domeniul drepturilor. Astfel, legislația nu doar permite, ci și garantează libertatea de exprimare. Ordonanța, pe care – repet – noua lege nu o anulează, garantează dreptul la libertatea de gândire, conștiință și religie, precum și dreptul la opinie și exprimare. Articolul 2, alineatul 8 stipulează că prevederile ordonanței (care au efect și asupra celorlalte reglementări având același obiect) nu pot fi interpretate în sensul restrângerii dreptului la liberă exprimare, opinie și la informație. Deci, liber la criticat politicieni și oameni de afaceri! Totuși, pentru a nu exista nici un fel de suspiciuni, discriminarea pe baza apartenenței politice și a averii a fost eliminată din textul legii, așa cum a fost el adoptat de comisiile de la Senat. Repet, legea toleranței este complementară ordonanței privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare. Articolul 2, alineatul 10 din această ordonanță stipulează că eliminarea formelor de discriminare se realizează prin prevenirea oricăror fapte de discriminare, prin instituirea unor măsuri speciale, inclusiv a unor măsuri afirmative, în vederea protecției persoanelor defavorizate care nu se bucură de egalitatea șanselor. Legea toleranței insituie aceste măsuri pozitive pentru protejarea demnității. Astfel, cadrele didactice, ca și instituțiile din administrația publică vor promova demnitatea umană și toleranța. De asemenea, mijloacele de comunicare publice (televiziunea publică, Radio România și Agerpres) vor include programe pentru promovarea toleranței față de diferențele de grup în cuantum de minim 1% din totalul timpului de transmisie. Legea nu instituie nici un fel de obligații pentru instituțiile private de presă și nici pentru deținătorii de conturi pe rețelele sociale online”, a declarat Liviu Dragnea pe contul său de Facebook.

Cele mai populare