vineri, martie 29, 2024
AcasăPoliticaAugustin Iștoc: Punerea în funcțiune pe segmente a variantei ocolitoare este meritul...

Augustin Iștoc: Punerea în funcțiune pe segmente a variantei ocolitoare este meritul domnului deputat Cozma

După darea în folosință a tronsonului principal din Varianta de Ocolire a Municipiului Satu Mare, respectiv a celui de-al treilea pod peste Someș, au apărut discuții în mediul online referitoare la participarea la evenimentul de dare în folosință a multor politicieni care practic nu au avut merite în construirea acestui obiectiv extrem de important pentru Satu Mare. În acest context prim-vicepreședintele Partidului Național Liberal (PNL) Satu Mare, Augustin Iștoc, a simțit nevoia să intervină și să facă anumite precizări. Acesta a subliniat într-un material emis presei locale, faptul că Adrian Cozma a fost factorul decis care a dus la punerea în circulația a celor 4 kilometri de drum.

Redăm, mai jos, precizările făcute de PNL Satu Mare:

Urmarea unor materiale, sondaje și luări de poziție în spațiul public, referitor la varianta de ocolire a Municipiului Satu Mare, Biroul Municipal al PNL Satu Mare face următoarele precizări:

Nimeni nu a spus că de-a lungul anilor, mai exact din 2015, partidele politice locale nu s-au implicat în realizarea variantei de ocolire a municipiului. Ceea ce a schimbat domnul deputat Adrian Cozma, a fost modul de punere în funcțiune, toată varianta odată, idee susținută de conducerea județului sau posibilitatea de punere în funcțiune a trei tronsoane separat, idee promovată de domnul deputat Cozma.

Se spunea sus și tare că problemele de garanție nu permit decât punerea în funcțiune a întregului tronson. Încă din luna aprilie domnul deputat Cozma a făcut demersuri la cel mai înalt nivel, adică conducerea CNAIR și Ministerul Transporturilor. După multe insistențe, doamna director general al CNAIR, Mariana Ioniță, împreună cu constructorul emit pe data de 05.08.2021 un grafic de punere în funcțiune a tronsonului de 4 km din variantă la data de 01.10.2021; cităm documentul:

„ Tipurile de lucrări rămase de executat pe acest sector de drum sunt următoarele:

  • ​Finalizare acostamente si taluzuri cu pamant vegetal;
  • ​Realizare platforme pentru atenuatoare de impact;
  • ​Montare stalpi iluminat:

​​- drum – 14 bucăți;

​​- pod Somes – 25 bucăți;

  • ​Parapet metalic marginal – rest de executat 800 m;
  • ​Parapet median New Jersey:

​​- 2300 m pe zona de drum;

​​- 510 m pe zona de pod Somes;

  • ​Montare placute reflectorizante pe parapetul marginal si axial;
  • ​Marcaje rutiere;
  • ​Semnalizare orizontala si verticala;
  • ​montare rosturi dilatatie Pod Somes;
  • ​montare guri de scurgere Pod Somes;

Grafic de realizare a principalelor lucrări pe acest tronson

  • Nod rutier km 9+665(bretele si sens giratoriu) – finalizare pana la 01.10.2021
  • Nod rutier km 13+590 (bretele si sens giratoriu) – finalizare pana la 20.09.2021
  • Parapet median New Jersey montat pe zona de drum -finalizare la 10.09.2021
  • Parapet median New Jersey montat pe zona de pod – finalizarea 15.09.2021
  • Parapet metalic marginal pe zona de drum – finalizare pana la 20.09.2021
  • Semnalizare orizontala si verticala – finalizare pana la 01.10.2021
  • Iluminat – finalizare lucrări pentru acest tronson pana la 25.09.2021 ”

Mai are cineva acest grafic?

După primirea documentului, domnul deputat Cozma, domnul subprefect Radu Bud și Iștoc Augustin se deplasează la constructor pe strada Magnoliei, unde termenul de punere în funcțiune, se decalează la 15.10.2021. Cu acest prilej s-a insistat ca segmentul Aeroport – str. Careiului să fie realizat până la finele anului. Unde au fost partidele politice după comunicatul dat la 10.08.2021?

Toată lumea a tăcut, mai mult, erau siguri că domnul deputat Adrian Cozma va claca. La un interval de două săptămâni, directului responsabil din CNAIR pentru Satu Mare, cu toți factorii implicați vin la fața locului; pe lângă aceștia au mai participat: domnul Vicepreședinte al Consiliului Județean Beșeni Valer Cristian, domnul subprefect Radu Bud și Iștoc Augustin. Părerile de punere în funcțiune au fost majoritare pentru 15.10.2021.

Urmează discuții aprinse între domnul deputat Cozma și factorii de decizie de la București, care pe măsură ce se apropie luna octombrie dădeau din colț în colț. Cine s-a mai implicat în aceste discuții?

Cu o săptămână înainte de 22.10.2021 domnul deputat Cozma și domnul președinte BPM PNL Satu Mare mai fac o vizită pe șantier pentru a se convinge de stadiul lucrărilor. Din nou, domnul deputat iese în mass-media și spune că data de 22.10.2021 rămâne pentru punerea în funcțiune a celor 4 km. Care dintre oficialități s-au partide a ieșit să comenteze într-un fel sau altul punerea în funcțiune anunțată?

Toată lumea a tăcut chitic considerând irealizabilă punerea în funcțiune; sătmărenii trebuie să știe că și în dimineața zilei de vineri 22.10.2021 s-a pus problema anulării.

În concluzie nu contestăm aportul de-a lungul anilor venită de la partide, dar punerea în funcțiune pe segmente a variantei ocolitoare, adică a celor 4 km este meritul domnului deputat Cozma. Fără insistențele sale, sătmărenii ar fi circulat pe variantă când s-ar fi dat totul în funcțiune, adică aprilie 2022.

Prim Vicepreședinte BPM PNL Satu Mare,

Augustin Iștoc.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente