Google va aduce schimbări radicale în ceea ce priveşte modul în care companiile urmăresc utilizatorii online – schimbări care au fost pregătite de ani de zile, scrie The Wall Street Journal.
Modificările, printre cele mai mari din istoria industriei de publicitate online, care generează 600 de miliarde de dolari pe an, se axează pe utilizarea cookie-urilor, tehnologie care înregistrează activitatea utilizatorilor de internet pe site-urile web, astfel încât agenţii de publicitate să le poată trimite reclame relevante.
Începând de joi, Google va începe un test limitat care va restricţiona cookie-urile pentru 1% dintre persoanele care utilizează browserul Chrome, care este de departe cel mai popular din lume. Până la sfârşitul anului, Google intenţionează să elimine cookie-urile pentru toţi utilizatorii Chrome.
Industria susține că nu e pregătită:
Advertiserii, companiile de tehnologie publicitară şi editorii web lucrează pentru a se asigura că afacerile lor pot face faţă tranziţiei. Aceştia au declarat că Google, care a introdus instrumente software concepute pentru a ajuta la înlocuirea cookie-urilor, nu a făcut suficient pentru a pregăti piaţa.
Ce au însemnat Cookie?
Cookie-urile au existat încă din primele zile ale web-ului. Modificările aduse de Google vizează cookie-urile de la terţi pe care industria de publicitate online le plasează pe site-urile web pentru a urmări utilizatorii pe internet.
De exemplu, un producător de îmbrăcăminte poate folosi această tehnologie pentru a direcţiona o persoană care citeşte articole pe site-ul unui post de ştiri după ce acea persoană a dat clic pe un anunţ al unui concurent pe un alt site. Modificările aduse de Google nu afectează tipurile de module cookie pe care site-urile le folosesc pentru a stoca informaţii de bază, cum ar fi datele de conectare.