vineri, martie 29, 2024
AcasăLocaleNationaleDouă mărci de ulei de măsline comercializate pe piața din România ...

Două mărci de ulei de măsline comercializate pe piața din România depasesc parametri admisi de legislatia U.E.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip ulei de măsline, ce se regăsesc pe piața din România.

În cadrul studiului au fost analizate 8 produse tip ulei de măsline achiziționate în mod aleatoriu și anonim din lanturile de hypermarketuri din Bucuresti, în luna septembrie 2014.

Ca urmare realizării acestui studiu a reieșit faptul că în ceea ce privește aciditatea (un indicator important și clar al calității produsului), toate uleiurile se încadrează în limita UE de 0,8%, cele mai apropiate de respectiva limită fiind însă produsele de la “Mazza” (0,57), “La Speciale” (0,48) și “Berio” (0,47).

În ceea ce privește analiza spectrofotometrică (K232, K270 și delta K), prin care se stabilește gradul de oxidare, două produse au depășit limitele impuse de legislatia U.E. (2,50/K232 și 0,22/K270). Acestea sunt uleiurile de măsline de la “Mazza” (2,66/K232 și 0,269/K270) și “Berio” (2,71/K232 și 0,260/K270). Legat de delta K, “Mazza” atinge chiar valoarea maximă aprobată de UE (0,010).

Produsele tip ulei de măsline care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător următoarele companii: SC Afi Total Distribution SRL/Mueloliva, SC Nordic Import Export Co. SRL/Costa d’Oro, SC Serpico Trading SRL/Filippo Berio, SC Garom Food SRL/Costa De Espana, SC Parmafood Group Distribution SRL/La Specialo, Mazza și Pietro Coricelli.

Gramajul produselor studiate variază între 250 – 750 ml, iar 88 % din aceste produse au menționat pe etichetă valoarea energetică. În aceeași proporție au menționat pe etichetă valoarea zaharurilor, aceasta fiind 0.0 grame.

Valoarea energetică/100 ml este următoarea :
– 3700kj/900 kcal la Mueloliva;
– 3389kj/824 kcal la Costad’Oro;
– 3378kj/822 kcal la Filippo Berio;
– 3389kj/824 kcal la Costa De Espana;
– 3404kJ/828 kcal la La Specialo;
– 389kj/824 kcal la Mazza;
– 3378kj/822 kcal la Pietro Coricelli.

Pentru mai multe informații privind testarea produselor puteți accesa: www.testecomparative.ro

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața romanească derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștința de cauză.

Despre: Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federatiei. Asociațiilor de Consumatori.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente