sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăsusI.T.P. de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente...

I.T.P. de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere

Posesorii autovehiculelor implicate în accidente trebuie să meargă să facă o inspecție tehnică suplimentară după ce și-au reparat mașinile, potrivit unor noi proiecte de modificare a legislației rutiere. Nu este singura noutate.Introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere” este o prevedere care apare în proiectul de act normativ de aprobare a “Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2014-2020″.

Pentru moment, obligația nu este trecută în legislația de aplicare a Strategiei, dar lucrurile se vor schimba destul de rapid. Deși Strategia încă nu are o legislație specifică, totuși în ea sunt trecute termene până la care aceasta trebuie să apară. Iar obligativitatea ca după fiecare accident să fie necesară o inspecție terhnică are ca termen finalul acestui an pentru a fi introdusă în legislație.În Strategie mai apare și imposibilitatea de a se tranzacționa automobile care au fost accidentate și care au primit daună totală dar care momentan sunt reparate și revândute, inclusiv de firmele de asigurare. “Radierea definitivă din circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere care au fost despăgubite de firmele de asigurări ca daună totală” scrie în Strategie. Termenul de introducere în legislație a acestei prevederi este tot anul 2014.

De asemenea, până în anul 2020, legislația națională va impune și producătorilor auto noi standarde de siguranță pentru mașinile care vor fi in circulație. În acest sens, toate autovehiculele va trebui să aibă, în dotarea standard, sistemul de control electronic al stabilității (ESP), “pentru a reduce riscul de pierdere a stabilității sau de derapaj”. În plus, automobilele va trebui să fie echipate cu oglinzi retrovizoare pentru punctul mort, cu sisteme de avertismente anti-coliziune dar și cu sisteme de absorbție a energiei de șoc în cazul coliziunilor frontale.România ocupă locul al treilea în Uniunea Europeană într-un clasament al persoanelor ucise în accidente de circulație, după Franța și Polonia.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente