29.8 C
New York City
vineri, iulie 1, 2022
Acasăinterviu JurnalInterviu cu sătmăreanca Ilona Ilyes, Mastertrainer și educator pe România la bodyART

Interviu cu sătmăreanca Ilona Ilyes, Mastertrainer și educator pe România la bodyART

page Ce este bodyART?

Este greu să descrii ce este bodyART… Parcă ai vrea să descrii de ce îți place cineva, un peisaj frumos, o pictură frumoasă. Are foarte multe aspecte, cum ar fi terapia, exercițiile cardio, yoga, Pilatesul, conștientizarea, tehnicile de respirații… nu aș putea aminti doar unul dintre ele. Dacă totuși ar trebui să fac un rezumat, bodyART este un antrenament holistic funcțional foarte complex, executat pe saltea cu picioarele goale, care se bazează pe cele cinci elemente din medicina traditional chinezească. În timpul antrenamentului vei experimenta toate aceste cinci elemente , atât fizic cu corpul tău , cât și cu mintea și cu sufletul, și vei ajunge să-ți echilibrezi tot corpul (trup, minte suflet) la sfârșitul orei.

Cu cât timp înainte de antrenament recomanzi să se ia masa și ce alimente ar trebui să conțină?

Ca regulă generală, ar trebui să mănânci înainte cu 2 sau cel puțin 1 oră de antrenament, astfel incat corpul tău să nu fie ,,ocupat,, cu digerarea mâncării, dar să nu ai nici glicemia scazută în timpul antrenamentului.

Care sunt avantajele exercițiilor bodyART ?

Cineva  a spus o dată ,,am găsit esențialul din nou,,… ceea ce este o descriere foarte reușită. Este vorba despre echilibrarea corpului și prin asta , a minții și a sufletului. Este vorba despre exerciții dinamice urmate de exerciții statice, adică echilibrarea energiilor Yang și Yin, forță și flexibilitate… Este vorba despre o meditație dinamică, adică corpul tău lucrează în timp ce mintea ta se relaxează, elimini stresul sau îl transformi în stress pozitiv prin aceste exerciții.

Fiecare participant își va găsi provocarea în acest antrenament: cei care au forță (de ex. bărbații, cei care lucrează foarte mult la sală, etc) vor ,,suferi,, din cauza lipsei flexibilității, cei care sunt flexibili (de ex. femeiile, yoginii, dansatorii, etc) vor fi provocați la partea de forță. Și prin asta la sfârșitul orei te vei simți echilibrat din toate punctele de vedere posibile.

index4Care sunt etapele unui antrenament bodyART?

bodyART se bazează pe cele cinci elemente din medicina tradițională chineză, adică Pământ, Lemn, Foc, Metal și Apă. Etapele antrenamentului reprezintă aceste cinci elemente, care trebuie închipuite sub forma unui curcubeu. Fiecare element are altă energie. La începutul orei pornim cu energia cu care a venit fiacare participant, il liniștim in faza Pământ, după care urmează încălzirea colonei. În faza Lemn, începem să-i încălzim mai intens. În faza Foc are loc antrenamentul propriu zis. În faza Metal începem să-i reducem din nou energia, iar în ultima fază, faza Apă îi liniștim, și le conștientizăm pacea și echilibrul interior.

După câte ședințe se văd primele rezultate?

Nu este un antrenament tipic de modelare corporală, dar în experiența mea de aproape 20 de ani nu am întâlnit nici un alt antrenament care ar modela așa de frumos corpul. După cum am spus este un antrenament holistic, adică lucrăm tot corpul, fără instrumente, folosind doar greutatea propriului corp. Rezultatele se simt de la prima ședință, iar vizibil după 2-3 luni.

Există contraindicații pentru bodyART?

bodyART este indicat pentru oricine, indiferent de vârstă sau sex, cine dorește să-și echilibreze viața, planul de antrenament, să elimine din stresul acumulat, are probleme cu coloana vertebrală, etc. Contraindicații ar fi inflamațiile articulației genunchilor, ale încheieturii mâinilor, stări de febră.

Însă pot participa chiar și persoanele cu hernie de disc dar trebuie să atenționeze antrenorul la începerea orei. S-au vindecat persoane de asm datorită tehnicilor de respirație folosite în timpul orei.

index1Care este numărul optim de ședințe pe săptămână ?

Numărul minim de ședințe recomandat pe săptămână este de 2 ori, dar se poate practica zilnic bodyART


Există vreun risc de accident în timpul antrenamentelor?

Ca la orice antrenament există risc de accidentare, dar aici șansele sunt foarte reduse datorită faptului că toate exercițiile sunt concepute pe diferite nivele de dificultate, astfel încât fiecare persoană poate lucra diferențiat, exercițiile fiind adaptate la nevoile fiecărei persoane.


Ce sfaturi le dai celor care vor să slăbească sănătos, dar rapid ?

Nu sunt de accord cu dietele minune cu care slăbești miraculos. Foarte rar reușesc să-și mențină greutatea persoanele care au slăbit așa. Eu întotdeauna le sfătuiesc să mergă la un nutriționist de încredere pentru a regla alimentația, și să facă sport de minim 3 ori pe săptămână la început, iar după aceea treptat să ajungă să facă sport de 5-7 ori pe săptămână.

Putem face bodyART dacă, în mod normal, obișnuim să ne antrenăm doar cardio?

Chiar este recomandat ca și completare ale antrenamentelor cardio pentru a echilibra planul de antrenament. Cei care fac antrenamente cardio au nevoie atât de antrenament de forță cât și de stretching, ceea ce amândouă se regăsesc în antrenamentele bodyART.

Mulțumesc că ți-ai răpit puțin timp ca să discutăm, iar pe final dorești să adresezi un mesaj cititorilor: 

Visează măreț, realizează-ți visele, fă ceea ce îți place, nu lăsă viața să trecă pe lângă tine! Mulțumesc frumos!

A consemnat  Adrian BILANICI

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente