vineri, mai 3, 2024
AcasăsusProdus românesc ajuns "vedetă" până și în China

Produs românesc ajuns „vedetă” până și în China

Un produs romanesc a provocat isterie la nivel internațional. Este foarte iubit la noi în țară, dar se bucură de un succes formidabil și peste hotare. Se vinde pe bandă rulantă în magazine și chinezii pur și simplu îl adoră.

Produs romanesc, certificat UE

România este cunoscută la nivel mondial pentru locurile frumoase pe care le are, artiștii talentați și sportivii cu rezultate impresionante, dar stă foarte bine și la capitolul mâncare. Unul dintre cele mai iubite preparate din România a devenit faimos și peste hotare și a ajuns în restaurantele a peste 20 de state.

Este vorba despre un desert renumit, care a obținut primul certificarea de Indicație Geografică Protejată de la Comisia Europeană, în anul 2011. Cel mai în vogă produs românesc este magiunul de prune de Topoloveni, care l-a făcut pe producătorul său un afacerist de top, cu succes internațional.

Astfel, magiunul de prune Topoloveni a obținut mai multe premii de certificare a calității în ultimii 13 ani, după ce în 2011 a primit certificarea Indicație Geografică Protejată(IGP), așa cum spune Bibiana Stanciulov, directorul companiei producătoare.

În afirmaţiile sale, „Se întâmplă să fim în cel de-al 31-lea an de activitate. Sunt 13 ani în care am obţinut tot ce s-a putut ca recunoaştere a calităţii: Cod Operator NATO, Furnizor al Casei Regale a României, Cetăţean de Onoare Argeş şi Topoloveni, Stele Michelin în ITQI, de trei ani consecutiv Locul I în Lume – drept Cel Mai Bun Gem şi Cel Mai Bun Produs din Fructe în Taste Atlas”, a declarat Stanciulov.

Este produsul preferat al străinilor, care îl găsesc în cele mai luxoase restaurante din lume. Îl cunosc oamenii din Elveția, America, Suedia, Norvegia, Germania, UAE, Vietnam, Coreea de Sud, iar chinezii sunt de-a dreptul înnebuniți după el.

Producătorii produsului, invidiați de concurență

Directorul companiei a subliniat că a fost o perioadă „agitată” în fața „hărțuirii” din partea ANPC și a concurenței neloiale din partea altor companii. Acest produs a provocat controverse și a fost extrem de discutat și atacat, însă nimic nu a reușit să îl dea jos din topuri.

Bibiana Stanciulov spune că nu ascultă gurile rele și tot ce face este să ofere clienților ei calitate. Produce magiun sănătos, fără zahăr și aditivi și asigură transparență în tot ce face- pe etichetă sunt trecute toate ingredientele folosite.

Aşadar, „13 ani zbuciumaţi din cauza hărţuielii fără limite a ANPC – obligat în fapt să protejeze certificările UE pe teritoriul României – concurenţa neloială a unei alte firme – prin folosirea ilegală a IGP – Topoloveni, toponim protejat de noi conform Regulamentului.

Dar, mergem mai departe şi continuăm să producem fără adaos de zahăr, fără aditivi pentru consumatorii noştri. Timp de 5 ani am fost singurii producători din România cu acest tip de certificare europeană care impune reţetă tradiţională timp de minim două generaţii”, a spus Bibiana Stanciulov.

Directorul a precizat că produsul este unul sănătos, destinat chiar și persoanelor care au probleme de sănătate. În urma unui studiu realizat la Institutul Național de Diabet și Nutriție NC Paulescu, specialiștii au dovedit că acest magiun poate fi consumat de persoane bolnave de diabet, dacă medicul curant le oferă aprobarea.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente