vineri, martie 29, 2024
AcasăsusRezultatele evaluării naționale

Rezultatele evaluării naționale

Cea mai mare pondere de medii peste 5 la evaluarea națională a elevilor de clasa a VIII-a s-a înregistrat în județul Brăila (87,14%), urmat de Cluj (82,79%) și București (82,77%), potrivit rezultatelor centralizate de Ministerul Educației și făcute publice vineri seară.

Topul continuă cu județele Gorj (81,11%), Prahova (81,05%) și Suceava (78,53%).

În coada clasamentului, cu cele mai mici procente ale mediilor peste 5, se află județele Călărași (60,92%), Caraș-Severin (60,78%), Vaslui (60,68%) și Giurgiu (60,23%).

La nivel național, ponderea mediilor peste 5 este, înainte de contestații, de 70,8%

Brăila și Clujul sunt primele din țară și în ierarhia alcătuită după numărul mediilor de 10, cu 23, respectiv 20. În județul Iași, 18 elevi au obținut media maximă, în Suceava – 14, iar în București – 13.

În șase județe – Caraș-Severin, Mehedinți, Hunedoara, Alba, Harghita și Botoșani -, niciun elev nu a luat media 10.

Rezultatele la evaluarea națională au fost afișate vineri în toată țara. Elevii au putut depune contestații până la ora 20.00. Acestea vor fi soluționate în perioada 28 – 30 iunie, iar la 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale.

Candidații pot solicita comisiei de organizare a evaluării naționale să-și vadă lucrările numai după afișarea rezultatelor finale, după contestații. „Vizualizarea lucrării nu poate conduce la reevaluarea sau modificarea notelor acordate candidatului respectiv”, potrivit metodologiei de organizare și desfășurare a examenului.

Anul trecut, 75,91% dintre elevi au obținut peste 5 la evaluarea națională, cu aproape 10 la sută mai mulți decât în 2012, înainte de rezolvarea contestațiilor. Ponderea candidaților cu medii peste 5 la evaluarea națională a scăzut la 75,89%, după soluționarea contestațiilor.

Admiterea în liceu se va face pe baza mediei la evaluarea națională în pondere de 75%, restul de 25 la sută fiind dat de media din gimnaziu.

Până anul acesta, nota la admitere era calculată ca medie artimetică a mediilor de la evaluare și din gimnaziu.

Repartizarea computerizată în licee va avea loc în trei etape. În prima etapă de admitere se pot înscrie candidații din seria curentă, precum și cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2014-2015.

Din 4 până în 8 iulie vor fi completate opțiunile în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginți, și vor fi verificate fișele editate de calculator, pentru corectarea eventualelor greșeli.

După ce baza de date va fi verificată de Comisia Națională de Admitere, în 15 iulie va avea loc repartizarea computerizată a absolvenților înscriși în prima etapă. Listele cu candidații vor fi afișate în 16 iulie la școlile în care elevii au învățat și la liceele la care au fost repartizați, iar până în 25 iulie pot fi depuse dosarele de înscriere.

A doua etapă de admitere va avea loc în perioada 16 -31 iulie. În perioada 16-21 iulie vor fi completate fișele de opțiuni de către candidații care nu au participat la prima repartizare și de către cei care au rămas nerepartizați. Repartizarea computerizată a candidaților din etapa a doua de admitere va avea loc în 24 iulie, în aceeași zi urmând să fie afișate listele la școli și licee. Candidații repartizați vor putea depune dosarele de înscriere la licee în perioada 24-25 iulie.

În 25 iulie, liceele vor transmite situația locurilor rămase libere în urma înscrierii candidaților admiși în cele două etape, iar în perioada 28-31 iulie vor fi rezolvate, de către comisia județeană de admitere, situațiile speciale, respectiv cele privind candidații care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen și cei care nu au participat la primele două etape.

În etapa a treia de admitere în licee, repartizarea computerizată va avea loc în 4-5 septembrie, pentru elevii care nu au participat la nicio repartizare, care nu au fost repartizați în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care și-au încheiat situația școlară mai târziu.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente