Marele Premiul al Chinei a fost câștigat de către australianul Daniel Ricciardo, care a pornit de pe locul al 6-lea. Vettel, după ce a fost în fruntea plutonului mai bine de jumătate din cursă, a încheiat-o pe locul al 8-lea.
Sebastian Vettel a plecat bine din pole position și a reușit să blocheze o tentativă de depășire din partea coechipierului său, Kimi Raikkonen, în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de situație și a trecut de finlandez pentru a urca pe locul 2, însă acesta a fost doar începutul unui tur modest pentru pilotul Ferrari. Venit puternic de pe locul al cincilea al grilei de start ca urmare a utilizării unor pneuri ultrasoft mai rapide decât cele soft ale rivalilor, Max Verstappen i-a depășit succesiv pe Lewis Hamilton și Raikkonen pentru a urca pe locul 3.
Lucrurile s-au animat inevitabil spre turul 20, atunci când piloții au mizat pe strategii identice la intrarea la boxe. Verstappen și Ricciardo au intrat simultan la standuri, urmați de Bottas și Hamilton, iar Mercedes a avut câștig de cauză: Vettel a mai rămas câteva tururi pe circuit și a revenit pe circuit în spatele lui Bottas.
Cursa se îndrepta spre un final așteptat, însă surpriza a venit în turul 31. Gasly a încercat să-l depășească pe Hartley, iar cei doi piloți Toro Rosso s-au acroșat în penultimul viraj, eveniment în urma căruia Safety Car-ul a intrat pe circuit. Piloții Ferrari și Mercedes au rămas pe circuit, însă rivalii de la Red Bull au mizat pe o schimbare din mers a strategiei, astfel că Verstappen și Ricciardo au schimbat pneurile medium cu cele soft în încercarea de a câștiga poziții în ultima parte a cursei.
La scurt timp după reluarea cursei cu 20 de tururi înainte de final, Verstappen a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost nevoit să iasă în decor și a fost depășit de Ricciardo, care între timp îl depășise pe Raikkonen. Australianul a profitat la maxim de oportunitate și în scurt timp l-a depășit magistral pe Hamilton, urcând astfel pe locul 3 în spatele lui Bottas și Vettel. Ricciardo nu s-a oprit însă aici și, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depășit pe Vettel și Bottas pentru a deveni noul lider al cursei cu numai 9 tururi înainte de final.
Cursa de coșmar a lui Vettel nu s-a încheiat însă aici: Verstappen a încercat o manevră riscantă de depășire, cei doi s-au acroșat și s-au răsucit pe circuit, fiind depășiți de Raikkonen și Hamilton. În plus, germanul a fost depășit ulterior și de Hulkenberg și a coborât pe locul 7. Nici Verstappen nu a scăpat însă ușor, fiind penalizat cu 10 secunde în clasamentul final al cursei pentru producerea coliziunii cu Vettel.
Clasament PILOȚI
1 | Sebastian Vettel | GER | Ferrari | 54 |
2 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes | 45 |
3 | Valtteri Bottas | FIN | Mercedes | 40 |
4 | Daniel Ricciardo | AUS | Red Bull Racing | 37 |
5 | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | 30 |
6 | Fernando Alonso | ESP | McLaren Renault | 22 |
7 | Nico Hulkenberg | GER | Renault | 22 |
8 | Max Verstappen | NED | Red Bull Racing | 18 |
9 | Pierre Gasly | FRA | Toro Rosso Honda | 12 |
10 | Kevin Magnussen | DEN | Haas Ferrari | 11 |
11 | Stoffel Vandoorne | BEL | McLaren Renault | 6 |
12 | Carlos Sainz | ESP | Renault | 3 |
13 | Marcus Ericsson | SWE | Sauber Ferrari | 2 |
14 | Esteban Ocon | FRA | Force India Mercedes | 1 |
15 | Sergio Perez | MEX | Force India Mercedes | 0 |
16 | Charles Leclerc | MON | Sauber Ferrari | 0 |
17 | Brendon Hartley | NZL | Toro Rosso Honda | 0 |
18 | Lance Stroll | CAN | Williams Mercedes | 0 |
19 | Romain Grosjean | FRA | Haas Ferrari | 0 |
20 | Sergey Sirotkin | RUS | Williams Mercedes | 0 |
Clasament CONSTRUCTORI
1 | Mercedes | 85 |
2 | Ferrari | 84 |
3 | Red Bull Racing TAG Heuer | 55 |
4 | McLaren Renault | 28 |
5 | Renault | 25 |
6 | Scuderia Toro Rosso Honda | 12 |
7 | Haas Ferrari | 11 |
8 | Sauber Ferrari | 2 |
9 | Force India Mercedes | 1 |
10 | Williams Mercedes | 0 |