vineri, martie 29, 2024
AcasăLocaleNationaleTemerile românilor privind siguranța locului de muncă și datoriile au crescut pe...

Temerile românilor privind siguranța locului de muncă și datoriile au crescut pe final de 2014

serviciu

Temerile românilor privind siguranța locului de muncă și datoriile au crescut în ultimele trei luni din 2014, comparativ cu trimestrele anterioare, la fel și îngrijorarea asupra economiei, deși per ansamblu indicatorul de încredere al consumatorului a avut în 2014 cel mai înalt scor din 2008.

Astfel, potrivit Indexului global de încredere a consumatorilor în trimestrul patru din 2014 calculat de Nielsen, temerile cu privire la siguranța locului de muncă au rămas la un nivel ridicat, de 20%, în creștere de la 19% în trimestrul al treilea și cu mult peste nivelul de 9% din trimestrul al doilea.

O creștere semnificativă este observată și la temerile cu privire la datorii, care au avansat la 13% în ultimele trei luni ale anului trecut, de la 9% în trimestrul trei. De asemenea, îngrijorările referitoare la economie au continuat să urce, ajungând la un nivel de 10%, față de 8% în trimestrul al treilea și 7% în trimestrul al doilea.

Alături de siguranța locului de muncă, datorii și economie, starea sănătății și creșterea valorii facturilor la utilități se numără printre principalele îngrijorări ale românilor.

„Starea sănătății și datoriile sunt menționate semnificativ mai mult în rândul românilor comparativ cu media europeană, ca principale îngrijorări”, se arată în studiul Nielsen.

La polul opus, temerile cu privire la izbucnirea unui război au scăzut semnificativ în perioada analizată, la 4%, după un nivel stabil de 7% în trimestrul doi și trimestrul trei.

Per total, încrederea consumatorului român continuă să urmeze trendul ascendent, înregistrând cel mai înalt scor de la începutul turbulențelor financiare globale din 2008 (77 în comparație cu un nivel stabil de 73 în trimestrul doi și trimestrul trei al anului trecut), în pofida unui mediu socio-politic național și European în continuă schimbare, menționează Nielsen.

Potrivit sursei citate, scorul înregistrat de România este ușor peste media europeană (76) și semnificativ mai mare decat al celorlalte țări din vecinătate (Bulgaria – 75, Ungaria – 54, Ucraina – 52 și Serbia – 52).

La nivel global, încrederea consumatorului a încheiat anul 2014 cu un index de 96 – un declin de două puncte de index față de trimestrul anterior, urmând câteva trimestre cu impuls pozitiv.

„În timp ce încrederea a scăzut ușor în fiecare regiune în al patrulea trimestru, față de trimestrul anterior, raportat la anul anterior, indexul este în continuare deasupra nivelului pre-recesiune de 94, începând cu al treilea trimestru în 2007 (…) Scorurile de încredere s-au îmbunătățit în 39 din cele 60 de țări pe parcursul anului”, conform studiului Nielsen.

Încrederea consumatorului a scăzut cu un punct în America de Nord (106) și Asia-Pacific (106) în al patrulea trimestru – singurele regiuni care au înregistrat scoruri peste nivelul de baza de 100. De asemenea, încrederea a scăzut cu un punct și în Orientul Mijlociu/Africa (95), cu trei puncte în America Latină (88) și cu două puncte în Europa (76), față de trimestrul anterior.

În rândul celor mai mari economii ale lumii, încrederea consumatorului a scăzut cu două puncte în SUA (106), cu patru puncte în China (107) și cu patru puncte în Japonia (73). Pe de altă parte, încrederea a crescut cu câte un punct în Germania (98) și Marea Britanie (94).

„Nivelul de încredere în rândul a mai mult de jumătate dintre piețele măsurate din întreagă lume a scăzut ușor în al patrulea trimestru, pe fondul tensiunilor geopolitice continue și o încetinirii creșterii piețelor emergente. Piețele din America Latină, precum Brazilia, au înregistrat scăderi majore ale încrederii în comparație cu ultimul trimestru al anului anterior, ce reflectă încetinirea economică din zona. În timp ce recuperarea în Europa continuă să fie slabă, (…), încrederea este în continuare ușor crescută în majoritatea economiilor, în comparație cu anul anterior, sugerând că temerile legate de o altă recesiune a zonei Euro nu au afectat încă perspectivele tuturor consumatorilor. În S.U.A., unde piețele forței de muncă au continuat să recupereze, nivelul de încredere a crescut în mod semnificativ față de anul anterior”, a declarat Louise Keely, senior vice president Nielsen și președinte The Demand Institute.

Sondajul global Nielsen, inițiat în 2005, măsoară nivelul de încredere a consumatorilor, principalele îngrijorări ale acestora și intenția de cumpărare în rândul a peste 30.000 de respondenți cu acces la internet din 60 de țări.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente