Brandul Borsec, produs de compania românească Romaqua Group, este aproape de a depăși brandul Coca-Cola, îmbuteliat de gigantul cu același nume, pe piața totală a băuturilor răcoritoare și a apelor minerale îmbuteliate, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Canadean.
În 2013, brandul Coca-Cola a realizat vânzări de 315 milioane de litri, în timp ce apa minerală Borsec a realizat un volum de vânzări de circa 283 mil. litri, arată studiul efectuat de Canadean care ia în calcul însă doar vânzările din retail.
„Desigur că poziția de lider de piață a Coca-Cola nu este garantată pentru veșnicie, iar un brand local poate depăși un brand internațional în orice piață, teoretic vorbind. Mai complicat este să găsești formula (și resursele) succesului pentru un astfel de brand local, iar devansarea oricum nu s-ar întâmpla peste noapte“, spune Adriana Liuțe, managing partner al agenției de branding Storience.
Brandurile Coca-Cola și Borsec se luptă acum pentru supremație pe o piață estimată la peste 2 miliarde de euro (circa 2,8 mld. dolari) în condițiile în care brandul american de la intrarea pe piață la începutul anilor ’90 a început să domine încet-încet piața băuturilor răcoritoare.
Acestea sunt primele date despre volumul vânzărilor Coca-Cola, oficialii companiei fiind rezervați în a da cifre despre vânzări.