sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăLocaleStiri Satu MareUzinele Dacia de la Mioveni. Românii chiar știu să facă mașini

Uzinele Dacia de la Mioveni. Românii chiar știu să facă mașini

O vizită la Uzinele Dacia din Mioveni mi-a arătat că românii știu să facă mașini. Și o fac curat, ordonat și, mai important decât orice, cu suflet, deși probabil nu te gândești la asta atunci când vorbești despre mașini low-cost.

Dacia produce mașini low-cost. Cu toții știm asta. Mai mult, cei care au câte ceva de împărțit cu mașinile produse la Mioveni îmi vor aduce aminte, ori de câte ori au ocazia, că modelele Dacia nu se ridică la standardele unei mașini moderne sau, mai grav, că nici măcar nu se pot numi mașini.

Dar realitatea este că mașinile produse la Mioveni se pot numi, fără nici un fel de problemă, mașini. Iar asta pentru că la Uzinele Dacia se lucrează curat, ordonat și, mai important decât orice, cu pasiune.

Oamenii care lucrează la Dacia sunt mândri că rodul muncii lor ajunge în lumea întreagă și, mai mult decât atât, sunt mândri că în cadrul competiției interne de livrări, centrul de logistică de la Mioveni se află pe locul întâi, în fața tuturor celorlalte centre de logistică Renault de pe mapamond.

Mai exact, de la înființarea centrului ILN (International Logistic Network) Dacia în 2005 și până în prezent, de la Mioveni au plecat peste 7,5 milioane de metri cubi de piese către export, echivalentul a 3,4 milioane de mașini. De aici pleacă în fiecare zi, pe cale rutieră, maritimă sau feroviară, piese către 13 uzine ale alianței Renault-Nissan, cea mai îndepărtată destinație fiind Argentina, unde piesele ajung pe cale maritimă, via portul Constanța.

Pe lângă livrarea de piese care vor face parte, în cele din urmă, din mașini produse peste mări și țări, Direcția Logistică Dacia se ocupă și cu expediția mașinilor finite produse la Mioveni. Astfel, în fiecare săptămână ies pe porțile Uzinelor Dacia aproximativ 500 de camioane și 15 trenuri, toate încărcate cu automobile produse în România.

Majoritatea trenurilor și a camioanelor ajung în străinătate. De altfel, în anul 2012, 93% din producția de vehicule Dacia a fost exportată. Rezultatul? Anul trecut, Dacia a realizat 7,7% din exporturile României și și-a adjudecat, astfel, locul întâi în topul exportatorilor români.

Dar când ajungi în Uzina de Vehicule nu prea îți vine să crezi că dintr-o hală de dimensiuni modeste în comparație cu mărimea operațiunilor Dacia ies în fiecare zi nu mai puțin de 1.390 de mașini noi-nouțe, gata pentru livrare.

La Mioveni se produc noile modele Dacia Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, dar și Duster și noul Renault Symbol. Linia de asamblare merge neîncetat și cară automobilele care vor ajunge, în cele din urmă, în garajele și parcările șoferilor de pretutindeni. Oricare dintre mașinile pe care le-am văzut înaintând încet-încet pe linia de producția ar putea fi așteptată cu nerăbdare de un începător care și-a cumpărat prima sa mașină. Iar cei de la Dacia știu asta, fiindcă la tot pasul există afișe pe care scrie că lucrează ca și cum ar fi mașinile lor.

Pentru a acomoda producția noului Logan MCV, departamentul Presaj de la Uzina de Vehicule Dacia a fost extins cu o nouă linie de prese robotizate care fabrică piesele de caroserie de dimensiuni mari. Astfel, în prezent, producția totală lunară a departamentului Presaj este de aproximativ nouă milioane de piese de caroserie, iar zilnic se consumă 1.000 de tone de tablă.

Tot la Mioveni există și cea mai mare turnătorie de aluminiu din România, care produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze și motoarele fabricate la Dacia și pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud și Asia.

La Dacia se produc mașini. Foarte multe mașini. Iar aceste mașini ajung în lumea întreagă și duc vestea că nu doar vesticii sau asiaticii au industrie auto, ci și românii. Și aici, în România, în această țară fostă comunistă, oamenii se pricep la mașini, fie ele și low-cost.

vizita-uzinele-dacia-21 vizita-uzinele-dacia-32

2 COMENTARII

Comentariile sunt închise.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente