Cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, cu excepția vânzărilor auto, a scăzut în ianuarie cu 24,4% ca serie brută și a urcat cu 1,6% ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, iar comparativ cu ianuarie 2014 este mai mare cu 6,3% brut, respectiv 6,8% ajustat.
Evoluția a fost influențată de scăderea vânzărilor de produse nealimentare (cu 26,1% brut față de ultima lună din 2014), cea a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (24,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (20,2%).
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă a crescut cu 1,6%, ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,2%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,2%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,3%”, se arată într-un comunicat al Institutului Național de Statistică (INS).
Față de ianuarie 2014, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a avut un avans de 6,3% ca serie brută, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (10,3%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (8%) și la vânzările de produse nealimentare (2,3%).