Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, marți, că în draft-ul Master Planului pe transporturi sunt prevăzuți, în 2014-2020, 600 de km de autostradă, 2.500 de km de drumuri expres, în jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate și 140 km de șosele de ocolire.
„În acest draft se spune că, în intervalul 2014-2020, ne vom apropia de încă 600 de km de autostradă, ne-ar trebui 2.500 de km de drumuri expres și în jur de 3000 de drumuri transregionale modernizate și 140 km de șosele de ocolire și o parte de drumuri europene de ieșire în punctele de frontieră. Vom vedea, după ce avem acest document, se supune dezbaterii publice, s-ar putea să se modifice dacă se justifică, va fi aprobat în Guvern ca document operațional și se va transforma în Programul operațional al Guvernului României vizând dezvoltarea sistemului rutier, naval, feroviar, aerian”, a spus Rus întrebat de Master Planul pe transporturi.
Ioan Rus a făcut aceste precizări după audierea sa de către membrii Comisiei de transporturi a Camerei Deputaților.
Întrebat dacă a schimbat Master Planul pe transporturi elaborat în timpul ministeriatulului lui Dan Șova, Ioan Rus a răspuns că decizia privind construirea unei autostrăzi sau a altui drum se ia pe criterii științifice și în niciun caz pe criterii politice.
„Master Planul este un document pe care nu-l face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai mulți ani către o firmă specializată care se ocupă de așa ceva și el este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic într-o anumită zonă, de nevoia de conectivitate între două zone de dezvoltare, de timpii de întârziere, adică în cât timp poți să ajungi din punctul A în punctul B față de aceași distanță în UE. Pe acest lucru s-a fundamentat un Master Plan care este avizat de principiu de către UE și urmează în zilele următoare să avem acordul final al Comisiei pe acest document, după care el va fi supus dezbaterii publice. Între ceea ce s-a gândit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, în ultimii 10 ani, cum să arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval românesc și ceea ce este în Master Plan diferențele sunt mici, chiar nesemnificative”, a spus Rus.
„Sistemul rutier face parte din infrastructura unei țări, în consecință acolo unde se justifică pe criterii științifice existența unei autostrăzi va fi autostradă, unde se justifică că va fi drum expres, va fi drum expres și unde este drum regional, va fi drum regional. Asta ține de nevoia de interconectivitate între zone de dezvoltare, de optimizare a timpilor în care te poți deplasa dintr-o parte în alta, de optimizarea confortului cu care te deplasezi dintr-o parte în alta. La baza acestor decizii stau exclusiv criterii științifice și în niciun caz politice sau de altă natură”, a adăugat Rus.