joi, aprilie 25, 2024
AcasăEconomico-socialOrange a achiziționat pachetul majoritar de 54% din acțiunile fostului Romtelecom

Orange a achiziționat pachetul majoritar de 54% din acțiunile fostului Romtelecom

Orange România a anunțat luni că a semnat acordul pentru achiziția pachetului majoritar de 54% din acțiunile Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom). Orange va plăti un preț de achiziție total de 268 milioane de euro, fără exces sau deficit de trezorerie netă și considerând ajustările ce au loc de regulă la finalizarea tranzacției, ce corespunde unei valori economice a companiei de 497 milioane de euro, reprezentând 100% din capitalul Telekom Romania Communications și incluzând baza de clienți convergenți. Achiziția va accelera, în mod semnificativ, strategia Orange de a furniza servicii convergente fix-mobil pe piața locală.Anunțul Orange nu spune nimic despre Telekom Romania Mobile Communications (n.a fostul Cosmote), companie la care Telekom Romania Communicatiuons (fostul Romtelecom) deține 30% din acțiuni și nici ce se întâmplă cu participația statului român la Telekom Romania Communications (45,99%).

Telekom Romania a anunțat luni că grupul elen OTE își păstrează statutul de acționar majoritar al Telekom Romania Mobile Communications (n.a fostul Romtelecom):
„La valoarea agreată de 497 milioane euro pentru întregul pachet de acțiuni (100%), valoarea acțiunilor deținute de OTE este de 268 milioane euro, valoarea putând fi supusă unor ajustări, la încheierea tranzacției, pentru a balansa modificările anumitor elemente, precum datoria netă sau capitalul circulant. OTE își păstrează statutul de acționar majoritar al Telekom Romania Mobile Communications S.A. (“TKRM”).”, se arată în comunicatul Telekom Romania.

Telekom Romania Communications (n.a fostul Romtelecom) este al doilea cel mai mare jucător de pe piața de servicii fixe de telecomunicații din România, cu o cifră de afaceri de 622 milioane de euro, raportată în 2019.

În prezent, Telekom Romania (Fix) are o rețea fixă de telecomunicații la nivel național, care deservește aproximativ 930.000 de clienți de Internet de mare viteză, și 1,2 milioane de abonați la serviciile TV. În 2019, TKR a înregistrat venituri de 622 milioane euro.

Tranzacția nu este estimată a avea un impact major asupra fluxurilor de numerar sau contului de datorii ale OTE. Barclays Bank PLC este consultantul financiar al OTE, iar Dechert, Eversheds și Freshfields sunt consultanții juridici și de reglementare.

Prin infrastructura de rețea pe care o deține, Telekom România (FIX) oferă servicii de telefonie fixă, internet în bandă largă și televiziune pentru 5 milioane de clienți, în timp ce 90.000 km de rețea de fibră optică conectează aproximativ 3 milioane de gospodării. De asemenea, oferă servicii convergente fix-mobil pentru aproximativ 881.000 de clienți, la 30 iunie 2020, ca urmare a unui contract MVNO cu Telekom Romania Mobile. Acești clienți vor migra către rețeaua mobilă Orange România după finalizarea tranzacției.

Orange România a raportat o cifră de afaceri de 1,1 miliarde euro în 2019 și este cel mai mare operator de comunicații din România. Grație acestei achiziții, Orange va accelera strategia sa de dezvoltare a serviciilor convergente, care, prin integrarea rețelei fixe a TKR, va consolida infrastructura sa convergentă de comunicații, ce va deservi piețele B2C, B2B și IT&C.

“Este un moment important pentru piața românească de telecomunicatii, care va duce la creșterea atractivității sale atât în ceea ce privește serviciile telecom convergente, cât și infrastructura de înaltă calitate, sporind in acelasi timp competiția. Această tranzacție va aduce noi oportunități pentru dezvoltarea de servicii convergente, cu mai multe beneficii și o paletă mai largă de opțiuni oferite clienților, dar și pentru dezvoltarea sustenabilă a economiei digitale. Complementaritatea celor două rețele ne va permite să aducem împreună nu doar clienți și echipe, ci și cea mai bună expertiză în ceea ce privește calitatea serviciilor și a unei infrastructuri de rețele fixe și mobile pregătite pentru provocările viitorului.”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente