luni, aprilie 29, 2024
AcasăLocaleNationaleProiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului și conținutului unor...

Proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare de declarații informative

anaf_0

În conformitate cu prevederile Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă in domeniul fiscal, transpusă in Codul de Procedura Fiscală, Titlul VII^1, respectiv art.109^12, România, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, are obligația să transmită statelor membre informații pentru anumite categorii de venituri, respectiv:
-Venituri din muncă
-Remunerații plătite administratorilor și altor persoane asimilate acestora
-Produse de asigurări de viață

În vederea îndeplinirii obiectivului de mai sus, autoritățile administrației publice locale trebuie să colecteze informații de la persoanele rezidente într-un stat membru al Uniunii Europene care obțin venituri de natură salarială sau asimilate acestora, precum și daca au contractat asigurări de viață pe teritoriul României, informații stabilite la nivelul Comisiei Europene.

Totodată, potrivit art. 531 alin. (4) din OG 92/2003 republicata, plătitorii veniturilor/remunerațiilor, dar și asigurătorii, au obligația transmiterii către Agenția Națională de Administrare Fiscală, declarațiile informative ce vor conține date cu privire la tipurile de venituri menționate anterior.

În consecință, se propune reglementarea prin ordin al Președintelui ANAF a modelului și conținutului declarațiilor.

* * *

Proiectele de acte normative, inițiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituției la adresa www.anaf.ro, domeniul Info ANAF/ Transparența decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, București.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mențiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:
 Prin scrisori la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relații Publice și Mass-Media;
 Electronic la adresa de mail: [email protected]
 Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informațiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în Agenția Națională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul INFO ANAF / Communicate de presă aflat pe site-ul instituției.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente