Acasă Sport International Cauzele penelor de la Silverstone: Pneuri montate incorect și presiune prea scăzută

Cauzele penelor de la Silverstone: Pneuri montate incorect și presiune prea scăzută

formula1Montarea incorectă a pneurilor și folosirea unei presiuni prea mici s-au numărat printre cauzele exploziilor cauciucurilor stânga-spate ale monoposturilor Mercedes, Ferrari, Toro Rosso și McLaren, la MP al Marii Britanii, se arată în raportul Pirelli cu privire la incidentele de la Silverstone.

Cauzele penelor de la Silverstone: Pneuri montate incorect și presiune prea scăzută

Producătorul italian susține, într-un comunicat dat publicității miercuri, că pneurile spate au fost montate invers pe monoposturile care au avut probleme, „cu alte cuvinte, pneul pentru dreapta fiind montat pe roata din stânga și invers”.

Pneurile furnizate anul acesta au o structura asimetrică, ceea ce înseamnă că nu sunt interschimbabile. Flancurile laterale sunt astfel construite încât să poată absorbi încărcarea specifică ce apasă pe interiorul și exteriorul pneului. Astfel că inversarea pneurilor afecteză direct modul în care lucrează acestea. În mod particular flancul exterior este construit să reziste încărcărilor mari generate pe virajele de mare viteză, cum sunt cele de la Silverstone, cu schimbările rapide de bandă stânga-dreapta și unele vibratoare care sunt foarte agresive. Presiunea în pneuri a fost excesiv de scăzută sau în orice caz mai scăzută decât cea indicată de Pirelli. Presiunea mică în pneuri înseamnă ca pneul suferă un stres mai mare în condiții de lucru”, se arată în comunicatul Pirelli.

Unghiurile de cădere extreme și vibratoarele agresive în virajele rapide, cum a fost cazul în cel cu numărul 4 de la Silverstone, care a fost scena celor mai multe explozii, au afectat de asemenea pneul stânga-spate, se mai precizează în comunicatul citat.

Pirelli subliniază că gama de pneuri 2013 nu pune în pericol siguranța pilotului sub nicio formă daca este utilizată corect și că aceste cauciucuri întrunesc toate standardele de siguranță cerute de FIA.

La Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei, care va avea loc începând de vineri, vor fi folosite pneuri spate cu o structura din kevlar, care înlocuiește actuala structură de oțel.

„Având în vedere însă că aceste pneuri au de asemenea o structură asimetrică, va fi interzisă interschimbarea lor. Pneurile față vor rămâne însă neschimbate”, anunță Pirelli.

Începând cu Marele Premiu al Ungariei, va fi introdusă o noua gamă de pneuri, cu structură simetrică. Noile cauciucuri vor combina caracteristicile penurilor din 2012 cu performanța celor din 2013.

Pneurile stânga-spate de pe patru monoposturi de la patru echipe au explodat spectaculos în timpul cursei de la Silverstone, în momente în care piloții rulau la viteze de peste 200 de kilometri pe oră. Pe lângă aceste explozii, cel puțin alte două mașini au fost chemate de urgență la boxe din cauza unor înțepături și tăieturi apărute în cauciucuri.

sursa:mediafax.ro

- Advertisment -

Cele mai populare

De ce ne îmbolnăvește stresul?

Stresul ne macină în fiecare zi şi ne îmbolnăveşte fără să ne dăm seama! Ne enervăm pentru că stăm mult în trafic,...

Ne mândrim cu ei!Antreprenori romani de top.Ediția 2020

Antreprenorii români care s-au remarcat în acest an plin de încercări și pentru comunitatea StartupCafe.ro. Iată o listă (incompletă, evident) de antreprenori...

BNR cere băncilor să modifice până pe 20 decembrie scoringul de acordare al creditelor

Potrivit unei scrisori trimise de BNR către băncile comerciale, acestea trebuie să îşi ajusteze scoringul pentru persoane fizice până pe 20 decembrie...

Animalele de companie vs oameni.Călătorii cu stampilă de vaccin

Guvernul britanic pregătește adoptarea ștampilelor de vaccin anti-COVID aplicate pe pașapoartele celor care acceptă să se inoculeze, pentru a putea călători.

Comentarii recente