Este la modă în ultima perioadă ca lumea să primească SMS-uri prin care sunt anunțați de fel și fel de reduceri.
Practic, totul părea simplu. În capcana asta era să cădem și noi fericiți că putem să ne luăm o mașină de tuns iarba, cu o senzațională reducere de preț de 15%.
Nu, nu, chiar așa naivi nu suntem să ne aruncăm cu capul înainte în raft. Am întrebat prin magazin amănunte despre promoție. Am mers chiar la biroul de relații cu clienții și peste tot am fost asigurați că la casă ni se va aplica automat reducerea promisă prin SMS. Ne-am ales jucăreaua și am purces înspre casă.
Cred că nu-i greu de ghicit că domnișoruca în albastru, care nu credem că în ziua aceea și-a ratat porția de un litru de oțet pe care o bea, că așa era de acră, ne-a tăbăcit bine la buzunar, aplicându-ne prețul întreg.
Noroc că am fost pe fază și am spus că am venit la cumpărători tocmai pentru că am primit un mesaj cu reduceri. Foarte nervoasă, gagica ne-a repezit și ne-a spus că ea n-avea de unde să știe dacă noi am primit sau nu vreun mesaj.
Am încercat să-i explicăm că nici noi la rândul nostru, n-aveam de unde să știm despre regulile promoției, dacă nu ni se spun.
Cu chiu cu vai, până la urmă ne-a aplicat reducerea și ne-a întrebat dacă avem card de la magazin. Noi i-am răspuns că n-avem și am întrebat la ce ne-ar folosi dacă am avea, dar deja vânzătoarea nu mai avea timp de noi, așa că am rămas cam mofluzi.
Obiceiurile acestea stranii de a face comerț prin țepuire indirectă nu credem că sunt utile, cu toate că s-au dovedit a fi foarte… „practice” pentru cei care vând.
Încet, încet, cumpărătorul român va trebui să se adapteze din mers, ca să evite tot mai desele și mai rafinatele capcane care i se întind prin Supermarketurile patriei.