Clipe de cosmar au trăit careienii la trecerea dintre ani. Din păcate,clipele s-au transformat în zile si tocmai cei care sunt vinovati pentru situatia creată își permit să repeadă careienii care au solicitat….explicatii! Oricui i se poate întâmpla să aibă parte de o asemenea avarie dar să îți permiti să abordezi un asemenea limbaj de la un telefon al unei instituții care își trage profitul din plățile facturilor de curent ale acestor consumatori… parcă e prea de tot. Recomandăm societății Electrica să își trimită periodic angajatii care vin in contact cu publicul,la cursuri de specializare dacă nu au cei 7 ani de acasă. Ușor,ușor va trebui să învățăm să ne respectăm unii pe alții și să ne adresăm respectuos unii altora pentru că trăim într-o comunitate totuși!
Defecțiunile se repară rând pe rând, unele zone au început să fie reconectate la curent electric iar altele încă mai așteaptă lumina becului.
În cursul zilei de astăzi am luat legătura cu managerul motelului Vraja Viilor, cel mai mare perdant în urma situației dezastruoase apărute ca urmare a penei de curent prelungit.
La motel s-a aprins bucătăria. Mâncarea din 6 frigidere s-a stricat și trebuie aruncată
La Motelul ,,Vraja Viilor’’din Carei s-a aprins bucătăria în data de 30 decembrie, luni spre marți, în urma unei întreruperi de curent. 2 friteuze erau în funcțiune și au ars, degajându-se un fum gros în toată bucătăria.Fiind în apropiere,doamna de la receptie a reperat rapid mirosul de fum,a intervenit prompt, și a reusit să împiedice astfel o tragedie ce s-ar fi produs în urma exploziei. Au curățat bucătăria, au șters, însă și acum se mai văd urmele incidentului, după cum bine puteți vedea în imagini.
Ca orice local care se respectă,motelul ,,Vraja Viilor’’ a organizat și în acest an petrecerea de Revelion. Doar că pana de curent le-a stricat toate socotelile.
În seara de Revelion, după ora 20.00, când s-a luat curentul, managerul localului a străbătut tot orașul să găsească un electrician de la Electrica , care vină să rezolve situația.
,,Comunicare nimic, am umblat ca nebunul în tot orașul să văd care e problema, cum se poate rezolva curentul. De la 20.30 până la ora 23.00 îm data de 31 decembrie am umblat să aflu ce se întâmplă, ce putem face, că eu aveam 170 de persoane la hotel care au venit la Revelion și stăteau la lumina lumânării. Eu trebuia să le dau niște explicații . Toată mâncarea, preparatele s-au stricat, carnea la fel, în 6 frigidere mari care nu au rezistat variatiilor de curent de dinaintea penei generale. A trebuit să aruncăm toată mâncarea. Problema este că nu au comunicat cu noi deloc, totuși suntem un motel mare, trebuie să ne spună ce se întâmplă și cât durează să rezolve problema. Suntem bătaia lor de joc! Din data de 30 stăm în frig, sunt deja 3 zile, este de-a dreptul inadmisibil ce se întâmplă! Eu le plătesc la timp. Sunt la zi cu facturile. Trebuia să aibă respect față de noi, bine că de plătit trebuie, dar servicii nu.
Cele 170 de persoane care au venit la Revelion la noi și au trebuit să plece au fost supărate foc că s-a întâmplat ca sărbătoarea pentru care s-au pregătit a fost un fiasco nu din cauza mea și au plătit integral.Jumătate dintre persoane au cerut banii în seara de Anul Nou, iar ceilalți au ales să vină să petreacă vineri și sâmbătă,afirmă supărat Vig Vasile, managerul hotelului.
Luni mă duc la Satu Mare și le fac dosar penal. Problema asta este de mai demult, de luni de zile. S-a luat chiar și o zi întreagă curentul, după câteva zile, iar s-a luat chiar și o jumătate de zi. Apoi iarăși n-a fost curent o zi, n-a fost încălzire. A venit și s-a luat. Deci s-o știut că sunt probleme, dar nu i-a interesat să le rezolve de atâta vreme și nu ne-au spus nimica. De aceea sunt cu atât mai vinovați!
Sunt de 30 de ani la acest motel și nu mi s-a mai întâmplat așa ceva! Pe vremea lui Ceaușescu, știam măcar că de la ora x la ora x nu avem curent. Știam o treabă. Da acuma nimic, absolut nimic! Acum am o mare pagubă! Pe cine interesează și cum mi se vor plăti toate daunele? continuă Vig Vasile.
Persoane cazate la motel au stat 3 zile în frig
La motelul ,,Vraja Viilor’’ sunt persoane cazate care au venit din alte părți ale țării pentru perioada de deszăpezire. Recepționera hotelului afirmă-
,,cu oamenii care au venit la petrecere asta a fost situația, s-au certat cu noi, a trebui să le dăm banii și au plecat spre casele lor, dar ce facem că noi suntem o întreprindere și cu cazare. Avem persoane care sunt cazate în camere, sunt din Botoșani, de la firma de deszăpezire, ei au stat în frig, fără lumină, fără încălzire, au înghețat de frig în camere.. De când ni s-a ars bucătăria, stăm cu frica, nu dormim, dacă se întâmplă iarăși ceva și se aprinde tot?
A trebui să purtăm apă din oraș, de la fântâna din vii, ca să spălăm toată bucătăria și să curățăm mizeria. Atâta respect să ai, răspundere. Sunt oameni care au rezervare, trebuie să le comunicăm, nu putem face mișto de oameni’’ , a spus doamna Ritl Ana, recepționera motelului.
,,Să ne spună ce să facem.Să vină să ne anunțe, să știm ce să facem.Acuma s-a dat curent, este 14.30, da să știm, peste 2 ore, sau peste 3, 6 ore mai avem, sau se ia din nou?Sau, ca și dimineața , când a venit la ora 10.30 și la 11.15 s-a luat iarăși?
Ieri, în 1 ianuarie, s-a dat o oră și apoi până astăzi, 2 ianuarie, la ora 10.00 nimic. De la 11.00 iarăși nimic’’.
Impertinență maximă -Să vă cumpărați și generator dacă aveți centrală!-
Doamna Maghiar Daniela lucrează la motel și locuiește pe strada Petre Ispirescu. Ea nu are curent de 3 zile și a sunat la Electrica, unde i s-a spus să-și ia generator, dacă tot are și centrală ,,Am sunat la Electrica și am anunțat la deranjamente, unde mi-a spus, dacă aveți centrală termică, să vă cumpărați și generator! Păi, dați-mi bani și-mi iau,le-am zis. Da’ cum pot fi atât de obraznici și tupeiști?’’Cine îmi plătește, pentru toată instalația dacă îngheață? Am plătit 100 de milioane lei vechi pentru ea. Cine îmi plătește paguba, bine că de plătit putem plăti, iar dacă întârziem plătim penalizări și acum de la 1 ianuarie iarăși s-a scumpit curentul.
Aparatură arsă la restaurant Lona
La restaurantul Lona, de lângă piață, în seara de Revelion s-a ars cafetiera în local când au luat curentul la ora 20.00. S-a ars și cuptorul cu două zile în urmă, când au avut din nou probleme, pentru că se tot lua curentul și se dădea înapoi.
Și domnul Heinrich, proprietarul restaurantului Lona spune că ,era destul de previzibil că se va întâmpla așa ceva: ,,de multe luni de zile aveam probleme, se tot lua curentul, se cunoștea problema și nu s-a făcut nimic, iar acum a cedat sistemul. Ar trebui să anunțe ce se va întâmpla în orele următoare, să umble cu o mașină cu difuzor prin oraș să anunțe toți oamenii ce va fi în continuare!
Daniela CIUTĂ