joi, aprilie 25, 2024
AcasăsusPercheziții și în Satu Mare la vânzătorii de carne alterată

Percheziții și în Satu Mare la vânzătorii de carne alterată

Peste 100 de percheziții au avut loc, miercuri, la persoane suspecte de evaziune fiscală cu carne. Carnea alterată era importată din Uniunea Europeană și apoi vândută în magazinele mari din România, sau era procesată și comercializată în fast-food-uri.

UPDATE: “Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate și Direcției Generale Anticorupție, cu sprijinul ANAF – Direcției Generale Antifraudă Fiscală, Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Autorității Naționale Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, au efectuat în data de 12.03.2014 un număr de 102 percheziții domiciliare pe raza a 18 județe, în cadrul unor acțiuni vizând destructurarea a două grupuri infracționale organizate formate din 80 de persoane, specializate în infracțiuni de evaziune fiscală, spălare de bani, punere în circulație de produse alterate, trafic de influență.
În cauză există suspiciunea rezonabilă, că membrii grupărilor infracționale organizate, structurate pe mai multe paliere, prin intermediul unor societăți comerciale din România achiziționau în principal carne și ouă din state membre UE: Olanda, Polonia, Marea Britanie, Germania fără plata TVA – conform prevederilor legale (operațiune reală evidențiată în actele contabile), ulterior marfa fiind vândută către beneficiarul final prin adăugarea TVA.
După achiziționarea reală a mărfurilor din alte state UE, membrii grupării înregistrau livrări fictive către firme “fantomă” din alte state comunitare – coordonate de către exponenții palierului extern, neidentificați, până în prezent. Marfa din România era livrată scriptic în Bulgaria, Ungaria sau Cipru, pentru neîncărcarea societăților românești cu TVA de plată, marfa fiind, în fapt, vândută pe piața românească fără înregistrarea în documentele contabile – “la negru”.
De asemenea, exista suspiciunea că rețeaua achiziționează marfă din spațiul intracomunitar fără plata TVA (Olanda, Polonia, Marea Britanie, Germania) direct prin firme “fantomă” ale rețelei și o vinde pe piața internă “la negru” la un preț apropiat de valoarea mărfii cu TVA, însă mult sub prețul pieței, fapt ce reprezintă concurență neloială în raport cu societățile comerciale ce derulează același tip de activitate însă fără încălcarea prevederilor legale.
O altă modalitate de acțiune a rețelei presupunea livrarea de către marii producători de pe piața de carne din România, de marfă către societăți comerciale din țări comunitare vecine (Bulgaria, Ungaria), de unde marfa se întorcea în România prin societăți de tip paravan, care ulterior erau abandonate, iar produsele vândute pe piața internă fără înregistrarea tranzacțiilor în documentele contabile. Această modalitate de acțiune presupunea concursul direct al producătorilor autohtoni de carne și produse de origine animală la activitățile ilicite derulate de gruparea în cauză.
În derularea activităților ilegale membrii rețelei utilizau o serie de firme deținute în mod direct ori prin interpuși, asupra cărora decideau când și cum vor fi implicate în cadrul fiecărui circuit financiar ilicit, cantitățile și prețul pe fiecare partidă de marfă tranzacționată, întocmeau sau dispuneau întocmirea de documente fictive prin care să justifice circulația mărfurilor și ordonau plățile.
Activitățile ilegale cu privire la care există suspiciunea implicării grupării impun înregistrări de achiziții/livrări de bunuri ori servicii fictive și neînregistrarea unor tranzacții în actele contabile ale societăților controlate și plăți pentru astfel de operațiuni, cu scopul de a scoate sume de bani din gestiunea firmelor cu o altă destinație decât cea declarată, pentru a diminua baza impozabilă ori pentru a șterge urmele unor tranzacții frauduloase, vânzări sub prețul de achiziție, distrugerea unor documente în baza cărora au circulat mărfurile și altele similare.
De asemenea există suspiciuni de punere în circulație de produse alterate care erau trimise către abatoare pentru a fi procesate și amestecate cu alte produse care ulterior au fost puse în consum, respectiv de trasmitere a produselor de carne alterate către o firmă de catering aparținând soției unui dintre membrii grupării pentru a fi preparată și oferită spre consum.
Aceste activități infracționale au beneficiat de sprijinul unor angajați din cadrul ANPC si lucrători din cadrul Poliției de Frontieră.
În cauză au fost instituite măsuri asiguratori în vederea recuperării prejudiciului.
Prejudiciul preliminar estimat este de peste 15 milioane de euro.
La sediul D.I.I.C.O.T – Structura Centrală vor fi audiate 80 de persoane, urmând a fi dispuse măsuri legale
Suportul de specialitate a fost asigurat de către Serviciul Român de Informații.
Acțiunea a fost realizată cu sprijinul Jandarmeriei Române.
Menționăm că persoanele cercetate în prezenta cauză beneficiază de garanția legală și constituțională a prezumției de nevinovăție”, se arată în comunicatul DIICOT.

UPDATE: Un inspector vamal care facilita intrarea în țară a cărnii și un inspector OPC au fost reținuți de Poliție pentru cercetări.
Perchezițiile au loc în București, Slobozia și în județul Cluj, prejudiciul ridicându-se la 15 milioane de euro. Sunt vizate peste 100 de firme din țară.
Cei din rețea importau carne alterată din Olanda, Polonia, Marea Britanie, Germania, pentru care nu plăteau impozite și era vândută către Bulgaria sau Cipru și Ungaria -doar în documente. În realitate, carnea ajungea în magazine mari din România, cu etichetele schimbate.
Carnea care se strica nu era aruncată, ci era transformată fie în mici care erau vânduți la restaurante, fie în friptură pentru fast-food-uri. Carnea alterată era vândută și de o firmă de catering, care nu era procesată, firmă deținută de soția unuia dintre membrii rețelei.
Sursa: realitatea.net

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente