vineri, martie 29, 2024
AcasăsusDe vineri, firmele care nu au antecedente penale vor primi certificatele de...

De vineri, firmele care nu au antecedente penale vor primi certificatele de cazier judiciar „pe loc”

Incepand cu data de 15 mai, ghiseele de eliberare a certificatelor de cazier judiciar pot emite „pe loc” certificate de cazier judiciar catre persoanele juridice fara antecedente penale, anunta Politia Romana pe site-ul propriu. Cazierul judiciar este obligatoriu pentru firmele care solicita inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari.
Potrivit unui comunicat de presa al institutiei, cererea-tip pentru obtinerera certificatului de cazier judiciar se depune de reprezentantul legal al persoanei juridice la orice unitate sau subunitate de politie conectata la ROCRIS  (Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman).

Pana in prezent, cererea trebuia depusa la unitatea de politie pe raza careia persoana juridica isi avea sediul social, sucursala, filiala sau punctul de lucru, iar  termenul de eliberare era de trei zile.  De-acum, insa, dupa cum a anuntat Politia Romana,  certificatele de cazier judiciar vor fi eliberate pe loc.

Termenul legal de trei zile s-a pastrat, insa, in cazul persoanelor juridice cu antecedente penale.

In prezent, la nivel national, se elibereaza certificate de cazier judiciar prin intermediul Sistemului Informatic al Cazierului Judiciar Roman – ROCRIS in  225 de centre , activitate ce va fi extinsa si in viitor pe masura ce vor fi identificate noi spatii si tehnica necesara acestui scop.

Lista subunitatilor de politie care elibereaza certificate de cazier judiciar, precum si programul ghiseelor de lucru cu publicul, se gaseste afisata pe pagina de internet a fiecarui inspectorat de politie judetean, respectiv DGPMB.

„Aceasta realizare a avut loc in urma implementarii proiectului ROCRIS – Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman, ce a avut ca obiectiv crearea unei baze de date informatizate a persoanelor inscrise in evidentele cazierului judiciar national care sa poata fi capabila sa se interconecteze, sa respecte si sa asigure functionarea ECRIS (Sistemul European de informatii cu privire la cazierele judiciare)”, se precizeaza in documentul de presa citat.

Asadar, in urma punerii in functiune a sistemului, s-a eficientizat fluxul de comunicare la nivelul intregii Politii Romane, putand fi schimbate datele de interes operativ prevazute de lege, conform legislatiei in vigoare.

Sistemul informatic ROCRIS a creat premisele ca, in limitele legii, toate institutiile din sistemul national de aparare, ordine publica, siguranta nationala si justitie sa aiba acces, in mod operativ, la baza de date creata, prin transferarea pe suport magnetic a evidentelor manuale ale cazierului judiciar.

De asemenea, ROCRIS permite, in sistem automatizat, in conditii de siguranta si in mod operativ, din orice punct de acces la sistem, eliberarea de certificate de cazier judiciar securizate pentru persoane fizice, cetateni romani, straini sau apatrizi si persoane juridice, in conditiile legii si copii securizate de pe cazierul judiciar pentru toate sistemele informatice din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si justitiei.

De ce documente au nevoie firmele pentru a obtine cazierul judiciar?

Una dintre cele mai intalnite situatii in care firmele au nevoie de un certificat de cazier judiciar este inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari, obligatia fiind prevazuta de OUG nr. 54/2010.

„In vederea inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari, persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile trebuie sa depuna la organul fiscal competent o cerere de inregistrare insotita si de alte documente doveditoare, stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In cazul persoanelor impozabile,  este obligatorie prezentarea cazierului judiciar  eliberat de autoritatea competenta din Romania al asociatilor, cu exceptia societatilor pe actiuni, si al administratorilor”, se mentioneaza in actul normativ citat.

In ceea ce priveste documentele necesare pentru obtinerea cazierului judiciar, Politia Romana precizeaza ca firmele trebuie sa prezinte urmatoarele:

a.  Solicitare scrisa,  semnata si stampilata de conducerea societatii, care va cuprinde toate datele de identificare ale firmei  (denumirea, denumirea anterioara – daca este cazul, numarul de ordine in Registrul Comertului, codul unic de inregistrare, codul fiscal, nationalitatea, sediul social, datele de identificare ale delegatului – nume, prenume, actul de identitate, CNP) , motivul solicitarii certificatului de cazier – formular tipizat;
b.  Chitanta de plata a taxei de eliberare , in cuantum de 10 RON;
c. 
 Timbre fiscale  in valoare de 2 RON;
d.
  Imputernicire scrisa pentru reprezentantul legal al societatii,  care va depune cererea si va ridica certificatul – formular tipizat;
e.  Buletinul sau cartea de identitate  a reprezentantului legal (in copie si original);
f. 
 Certificatul constatator  eliberat de Oficiul Registrului Comertului (in copie si original).Conform institutiei, taxa de eliberare a certificatului de cazier judiciar se poate plati:

    • in numerar – la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului;
    • prin mandat postal – la unitatile Companiei Nationale “Posta Romana” S.A.;
    • prin decontare bancara – din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania.

Certificatul de cazier judiciar este valabil  6 luni  de la data eliberarii.

1 COMENTARIU

Comentariile sunt închise.

- Advertisment -spot_img

Cele mai populare

Comentarii recente