6 alimente pe care le credeai sanatoase, dar iti fac rau

Publicat la data de12 aprilie 2013 » 434 Views» DeViorel Hotca » Divertisment

legumefructeA alege alimentele sănătoase în dietă nu este un lucru foarte ușor și nici foarte bine stăpânit de foarte multe persoane. Dr. Oz demontează câteva mituri despre alimentele pe care le credeai sănătoase.

A mânca sănătos nu presupune a cheltui o avere pe alimente extravagante, ci mai degrabă de a găti cât mai simplu cu ingrediente obișnuite pe care le găsești în piață sau la magazin. Foarte multe persoane asociază alimentația sănătoasă cu produsele bio care au prețuri exagerate în România, însă nu se limitează la a cumpăra legume și fructe, ci optează pentru o diversitate de produse procesate (dulciuri, snacks-uri) care nu sunt superioare din punct de vedere nutrițional celor din comerț.

Atunci când alegi alimente simple pe care să le prepari tu acasă ai satisfacția că mănânci mai sănătos sau, cel puțin încerci, ținând cont de pesticidele și substanțele folosite în agricultură.

Însă, există câteva produse care uneori au fost promovate ca fiind o parte importantă în cadrul unei alimentații sănătoase, dar care s-au dovedit a face mai mult rău organismului, avertizează Dr. Oz. Iată care sunt acestea și de ce trebuie să te ferești de ele:

 

Smoothie-urile din comerț pot să conțină între 650 și 1000 de calorii

 

Aceste băuturi cremoase pe care le găsești în comerț pot să conțină mai multe calorii decât un cheeseburger, avertizează Dr. Oz. O sticlă mică cu smoothie din supermarket poate să aibă între 650 și 1000 de calorii din cauza cantității mari de fructe, adaos de zahăr sau diverse siropuri. Este de preferat să-l faci acasă și să nu exagerezi cu cantitățile, ci să te limitezi la un pahar cu smoothie cremos din banane, căpșuni și puțin lapte vegetal.

 

Mâncarea semi-preparată și congelată este plină de sare și nu conține nutrienți

 

Are un conțin foarte ridicat de sare, lucru care nu te ajută chiar dacă alegi sortimente mai sărace în calorii. De asemenea, are un conținut minim de nutrienți, deoarece se folosesc cereale rafinate sau alți aditivi, în locul alimentelor cu adevărat nutritive.

 

Batoanele pot să aibă o cantitate exagerată de zahăr

 

Există pe piață numeroase batoane energizante, pline de fibre sau proteine, însă din cauza cantității exagerate de zahăr nu se diferențiază foarte mult de alte dulciuri rafinate din comerț. Fii foarte atentă când le alegi și nu le cumpăra dacă conțin zahăr și alte ingrediente pe care nu le cunoști. Caută acele batoane care au nuci, cereale integrale, fructe uscate în loc de zahăr și pudră de cacao în loc de ciocolată.

 

Brioșele au mult zahăr și grăsimi

 

Chiar dacă sunt dietetice, nu te baza pe acest lucru și citește eticheta cu ingrediente. Unele brioșe pe care le găsim în comerț pot să conțină până la 800 de calorii din cauza cantității mari de zahăr și grăsimi utilizate în prepararea lor. Fie faci acasă brioșe din făină integrală, fructe uscate în loc de zahăr și banană în loc de unt, fie acorzi o atenție sporită atunci când le cumperi și nu exagerezi cu ele.

 

Dulciurile fără grăsimi

 

Faptul că scrie pe etichetă că produsul respectiv nu conține grăsimi nu înseamnă că este și fără calorii. Iar, principala greșeală este aceea de a mânca mai mult, deoarece consideri că dacă nu ai grăsimi este cât se poate de clar că nu au nici calorii. Nu este chiar așa, avertizează Dr. Oz care susține că acele grăsimi sunt înlocuite de o cantitate exagerată de zahăr rafinat.

 

Untul de arahide sau alte nuci/semințe

 

Arahidele, nucile, nucile caju, semințele de floarea-soarelui sunt o sursă importantă de proteine și grăsimi sănătoase. Alege cu atenție untul din comerț care nu trebuie să conțină mai mult de două ingrediente (de exemplu, arahide sau arahide și sare), fără grăsimi saturate sau trans și fără zaharuri. O soluție ca să eviți această problemă ar fi să cumperi arahide crude, să le coci puțin la cuptor și să le mixezi în robotul de bucătărie.

 

Eva.ro

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.